خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان:

مسائل مربوط به جوانان تابعی از اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۷۷۶

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که مسائل مربوط به جوانان زنجیره ای و متصل به هم است،گفت: این مسائل در واقع تابعی از متغیر کلان حاکمیت و توسعه اقتصادی و پایدار کشور است که در صورت تحقق آن ها جوانان نیز منتفع خواهند شد.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با موضوع طرح جمع‌سپاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی و تشکیل مجمع خیرین اشتغال و کارآفرینی جوانان برگزار شد، گفت: این مسائل در واقع تابعی از متغیر کلان حاکمیت و توسعه اقتصادی و پایدار کشور است که در صورت تحقق آن‌ها جوانان نیز منتفع خواهند شد.

او این مسائل را با اشتغال جوانان مرتبط دانست و گفت: بحث اشتغال جوانان مسئله‌ای نیست که با تلاش‌های فردی حل شود بلکه زمینه‌های دیگری نیاز دارد؛ البته تلاش‌های سازمانی و فعالیت‌های جمعی و سازمان یافته به تسهیل این امر کمک می‌کند.

گودرزی پرداختن به مسئله جوانان را بسیار مهم خواند و افزود: ما ممکن است به لحاظ اجرا نتوانیم اقدام موثری در این خصوص انجام دهیم اما تدوین دستورالعمل‌ها، آئین نامه‌ها، ایجاد یک مشارکت جمعی و طرح کردن موضوع به عنوان یک گفتمان غالب جامعه می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با گلایه از سازمان صداو سیما به دلیل عدم حضور دراین نشست‌ها، گفت: صداوسیما بایدبه عنوان مشوق و مبلغ اصلی در خصوص هویت بخشی به جوانان، یکی از اعضای اصلی ستاد باشد و قانون گذار وقتی این حوزه را در این چیدمان قرارداده حتما متوجه تقش اثرگذار آن‌ها در بهبود شرایط جوانان است.

او ابراز امیدواری کرد که این جلسات بهتر از گذشته، پربار‌تر و با کمیت و کیفیت بیشتری شکل بگیرد و تداوم پیدا کند.

در ادامه موضوع جمعیت ضریب نفوذ اینترنت در بین جوانان و فضای کسب و کار مجازی از جمله مباحثی بود که توسط اعضای ستاد مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین افزایش تعداد سمن‌های جوانان از ۵ به ۲۰ مورد در استان هرمزگان بخش دیگری از گزارش ارائه شده در این جلسه بود.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه این نشست با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارتخانه‌ها بخش دیگری از اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان هستند که از جلسات آینده یک استاندار و یک وزیر را در جلسات دعوت خواهیم کرد تا گزارش عملکرد خود را ارائه دهد.

او ادامه داد: همچنین گزارش حضور اعضای اصلی و نماینده‌های دستگاه‌های دولتی در ستاد ملی ساماندهی از این پس ارائه خواهد شد چرا که متاسفانه علیرغم نقش و تاثیری که رسانه ملی در امور جوانان دارد در ۷ جلسه تشکیل شده نماینده تام‌الاختیار صدا و سیما حضور نداشته است؛ این موضوع باعث می‌شود سیاست‌هایی که در این جلسات مصوب می‌شود را اجرایی نکنند و آنچه که جامعه باید در جریان آن قرار گیرد به درستی اتفاق نمی‌افتد.

رستمی همچنین به طرح جمع سپاری اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از الگوهای مشارکت اقتصادی در پیشبرد برنامه‌های خیریه‌ای است که قالب این برنامه‌ها را به صورت انفاق در کشور داریم اما باید استفاده از فضای مجازی و پرتال اینترنتی برای به مشارکت گذاشتن موضوعاتی که نیاز به حمایت اقتصادی دارند نیز مورد توجه قرار گیرد تا منجر به توانمندسازی جوانان شود.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: طرح جمع‌سپاری امروز تصویب شد و امیدواریم تا پایان سال جاری پورتال ملی جمع‌سپاری حوزه اقتصادی جوانان راه‌اندازی شود. چرا که جامعه ایرانی بسیار علاقمند به مشارکت‌های خیرخواهانه است و همه می‌توانند از هزار تومان تا چند صد میلیارد تومان در این طرح به صورت خیریه کمک کنند و حتی اعطای وام به جوانان انجام شود.

او خاطرنشان کرد: نتایج پژوهش طرد اجتماعی جوانان نیز در این جلسه ارائه شد که به دو بعد طرد اجتماعی عینی و ذهنی در آن اشاره شده است و بنا به نتایج پژوهش انجام شده دراین زمینه طرد ذهنی در جوانان دو برابر طرد عینی است.

وی در عین حال توضیح داد: وضعیت عینی جوانان در جامعه رضایت‌بخش است اما به لحاظ ذهنی شرایط مناسبی ندارند و باید فضای تبلیغی متناسب با شرایط آن‌ها در جهت از بین بردن این فضای منفی شکل بگیرد.

رستمی به مجمع ملی خیرین اشتغال و کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: اساسنامه این مجمع آماده و هیأت امنای آن نیز تشکیل شده است که قرار است بخش عمده‌ای از کمک‌های جمع‌سپاری را پشتیبانی کند.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: طرح ملی آتیه جوان یکی از بی‌نظیر‌ترین طرح‌های اقتصادی در حوزه جوانان است که کمک می‌کند جوانان به خدمت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز