خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی و مدیریت بحران در سازمان نظام پزشکی:

366 جواز دفن برای اجساد حادثه منا صادر شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۲۰۸

در مجموع 366 جواز دفن برای حادثه منا صادر شده و 22 جسد مجهول‌الهویه داریم که هنوز هویت آنها تشخیص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهرداد علی‌بخشی در نشست خبری امروز سازمان نظام پزشکی با اصحاب رسانه گفت: از بعد از حادثه منا آماده‌باش در بین نیروهای پزشکی قانونی اعلام شد تا با ورود اولین هواپیمای حامل اجساد اقدامات لازم در باره شناسایی اجساد صورت بگیرد.

وی افزود: هواپیمای حامل اجساد در 5 مرحله به تهران پرواز داشت و ما در هر مرحله به سرعت آزمایش‌های مربوط به تشخیص هویت افراد را انجام می‌دادیم و از تمام اجساد آزمایش DNA می‌گرفتیم.

وی گفت: در مجموع 366 جواز دفن برای حادثه منا صادر شده و 22 جسد مجهول‌الهویه داریم که هنوز هویت آنها تشخیص داده نشده است.

علی‌بخشی افزود: از هفته گذشته طبق اعلام عمومی خانواده‌ها به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند و به ترتیب اولویت از اقوام درجه یک آزمایش DNA صورت می‌گیرد تا پروفایل شناسایی افراد تهیه شود و مدارک شناسایی به عربستان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه کادر پزشکی قانونی برای اعزام به عربستان آماده شده است؛ گفت: هنوز به این کادر ویزای حضور دراین کشور داده نشده.

رئیس مدیریت بحران پزشکی قانونی تاکیدکرد: ما از همه کسانی که لازم باشد آزمایش DNA را تهیه می‌کنیم و نمی‌گذاریم که جای شک و شبهه‌ای برای تشخیص هویت افراد وجود داشته باشد و تا هویت افراد به طور دقیق مشخص نشود جنازه‌ای تحویل داده نمی‌شود.

علی‌بخشی با تاکید بر اینکه در بین اجساد منتقل شده به کشور جسد  غیرایرانی کشف نشده است؛ گفت: اقدام مشترک بین پزشکی قانونی و پلیس تشخیص هویت برای بررسی هویت افراد صورت گرفت که این همکاری رسیدن به جواب و تشخیص هویت افراد را سرعت بخشید.

وی گفت: علاوه بر حادثه منا 21 جسد نیز به پزشکی قانونی ارجاع شده که سه نفر از این افراد مربوط به حادثه سقوط جرثقیل در مکه بوده و 17 مورد مربوط افرادی بود که غیر از حادثه منا فوت شده ‌بودند و یک مورد نیز مصدوم حادثه منا بود که به کشور  منتقل شد و بعد فوت کرد.

وی علت عمده مرگ افراد در حادثه منا را مربوط به ازدحام و فشار جمعیت دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز