خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی با اشاره به حضور در مراسم عزای حسینی تاکید کرد:

باید دید که چه میزان حسینی شده‌ایم؟

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۳۱۸

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یقیناً شرکت در مراسم سوگواری اباعبدا... الحسین (ع) ثواب خاص خود را دارد اما باید دید که چه میزان به فرمایشات این امام همام عمل کرده و حسینی شده‌ایم؟

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، اسماعیلی در چهاردهمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و با آرزوی قبولی عزاداری‌ها و بهره‌مندی از زیارت امام حسین (ع) در دنیا و شفاعت آن حضرت در آخرت اظهار داشت: ماه محرم فرصت مغتنمی است تا در جهت شناخت هرچه بیشتر فلسفه و هدف اصلی قیام اباعبدا... الحسین (ع) گام برداریم و سپس معارف ویژه اهل بیت (ع) را در خودمان پیاده کنیم و در عمل حسینی شویم؛ لذا ضرورت دارد هریک از همکاران در عرصه خدمتی خود به دقت بررسی نمایند و ببینند به چه میزان در عمل حسینی شده است.

وی به فرازهایی از مناجات حضرت امام حسین (ع) با معبود خود که جنبه آموزندگی برای همگان دارد اشاره کرد و افزود: در بخشی از این مناجات آمده که امام خطاب به خداوند عرضه می‌دارد: کور باد چشمی که تو را ناظر و مراقب خود نمی‌بیند و زیان بار باد تجارت آن بنده‌ای که از دوستی تو در تجارتش بهره‌ای نباشد، خدایا در دل من آنگونه ترس از خودت را قرار بده که انگار تو را می‌بینم. روا نیست چشم انسان مومنی خطا و لغزشی را ببیند و بر آن چشم بپوشد یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، از مجموعه نیایش‌های فوق می‌آموزیم که باید در همه حال خدا را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانیم، هم در اعمال عادی و مهم‌تر از آن در امور قضائی که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اسماعیلی افزود: از مکتب حسینی می‌آموزیم که چنانچه در جامعه خطا و لغزشی مشاهده کردیم باید نسبت به آن واکنش نشان داده و در مسیر تغییر آن حرکت نماییم. یقیناً شرکت در مراسم سوگواری اباعبدا... الحسین (ع) ثواب خاص خود را دارد اما باید دید که چه میزان به فرمایشات این امام همام عمل کرده و حسینی شده‌ایم؟ و مرتباً خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

این گزارش در ادامه حاکی است: مطابق با دستور کار جلسه، حجه الاسلام والمسلمین تمجیدی معاون برنامه ریزی گزارشی از آمار عملکردی برنامه اجرایی دادگستری استان تهران در شش ماهه اول سال ۱۳۹۴ در ابعاد مختلف ارائه نمود که متعاقباً بحث‌های کار‌شناسی مفصلی پیرامون اجزای این گزارش مطرح گردید. از این رو مقرر شد کارگروهی از میان اعضاء شورای معاونین انتخاب تا آمار اعلامی را به دقت بررسی نموده و پس از جمع بندی نقاط ضعف و قوت آن، مراتب را به شورا اعلام کند تا تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز