خبرگزاری کار ایران

جلالوندی:

ممنوعیت احداث صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به قوت خود باقی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۴۰۵

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ممنوعیت احداث و استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران کماکان به قوت خود باقی است و مصوبه اخیر معاون اول رئیس جمهور شامل استثنائات است.

به گزارش ایلنا، حمید جلالوندی با رد برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر لغو ممنوعیت احداث صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، تصریح کرد: این ممنوعیت کماکان به قوت خود باقی است.

مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: ممنوعیت احداث صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران در دهه ۱۳۴۰ به منظور تمرکز زدایی، تعادل بخشی به جمعیت، توزیع فعالیت‌ها و جلوگیری از بارگذاری بیش از حد در پایتخت به تصویب دولت رسید.

وی افزود: طی ۴۵ سال گذشته به علت برخی ضرورت‌ها، در بعضی موارد، استثنائاتی برای شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به تصویب دولت رسیده است که از آن جمله می‌توان به معافیت از اجرای این قانون برای شهرک‌های صنعتی استان البرز، ۴۰۰ واحد تراشکاری در تهران، صنایع غذایی، نواحی صنعتی روستایی و مراکز تولید مصالح ساختمانی در محدوده شهر تهران اشاره کرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در همین راستا و بر اساس آئین نامه اجرایی بند (د) ماده ۱۳۲، اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که ۱۱ مهرماه ۹۴ از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، استثنائاتی برای شعاع ۱۲۰ کیلومتری اعلام شد.

جلالوندی گفت: بر اساس این مصوبه، شهرک‌های صنعتی استان‌های قم و سمنان و همچنین شعاع ۵۰ کیلومتر برای اصفهان و شعاع ۳۰ کیلومتر برای سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای سیصد هزار نفر، مستثنی شدند و لذا این مصوبه به معنای لغو ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران نیست و جزئی از استثنائات است که ابلاغ شده است و ممنوعیت احداث صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای تهران کماکان به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز