خبرگزاری کار ایران

باستانی:

نباید مسائل را به خانواده‌ها دیکته کرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۵۳۱

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید در برنامه‌ها به سمت پایداری خانواده حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوسن باستانی؛ معاونت بررسی‌های راهبردی در نخستین کمیته ملی پیشگیری از طلاق با بیان اینکه ما قانون و مصوبه کم نداریم، بلکه مشکل ما عدم اجرا است؛ گفت: در بسیاری موارد دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل نکرده‌اند یا مصوبات از نظر ابلاغی و اجرا مشکل داشته است.

وی ادامه داد: در گزارشی که از وضعیت خانواده در ایران برای برنامه ششم توسعه تهیه کرده‌ایم، بحث آن است که تاکید زیادی بر کاهش ازدواج و افزایش طلاق داریم، در حالی که این مسائل پیامد هستند و باید بر روی علل ایجاد این پیامد‌ها تاکید کنیم.

باستانی با تاکید بر اینکه چنین مسائلی به معنای فروپاشی خانواده نیست، اظهار کرد: براساس آمار‌ها ۹۸ درصد زنان تا سن ۵۰ سالگی ازدواج کردند لذا ما تاخیر در ازدواج یا همان بالا رفتن سن ازدواج را داریم اما این موضوع به معنای کاهش عمومیت ازدواج نیست.

این مقام مسئول در معاونت امور زنان با تصریح بر اینکه متوسط سن ازدواج برای دختران ۲۳ سال و برای پسران ۲۷ سال است بیان کرد: باید نوع نگاهمان را تغییر دهیم زیرا همواره قسمت خالی را برجسته می‌کنیم که این موضوع خطرآفرین بوده و باعث افزایش ناامیدی در جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از چنین نگاهی خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ها به سمتی حرکت کنیم که پایداری خانواده‌ها افزایش یابد همچنین نباید مسائل را به خانواده‌ها دیکته کرد. متاسفانه نگاه به خانواده ابزاری شده که باید از این نوع نگاه پرهیز کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز