خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نباید تکنولوژی از رده خارج را به کشور منتقل کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۸۶۴

وزیر بهداشت با بیان این که ایران از نظر تولید علم بالاترین رتبه را در منطقه دارد، گفت: از نظر جهانی نیز طبق نمایه‌های بین‌المللی متفاوتی که وجود دارد رتبه 15 تا 17 را در این زمینه در جهان دارا هستیم.

به گزارش ایلنا،  سیدحسن هاشمی با اشاره به نقش حوزه علوم پزشکی در تولید علم گفت: نزدیک به 40 درصد تولید علم مربوط به این حوزه است .

وی با بیان این که نزدیک به 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم، گفت: بعضی از آنها درخصوص بایوتکنولوژی و تولید داروهای نوترکیب خیلی موفق هستند و محصولاتشان را به خارج از کشور نیز صادر می‌کنند و بیش از 90 درصد بازار داخلی نیز در اختیار آنهاست.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر بی نیاز شدن از ورود واکسن گفت: انستیتو پاستور ایران نزدیک به 100 سال قدمت دارد و زمانی نه تنها واکسن آسیا بلکه بخشی از آفریقا را نیز تامین می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید در جهت ارتقای فن‌آوری و تبدیل آن به ثروت، کارنامه موفق‌تری را نسبت به امروز داشته باشند.

هاشمی با اشاره به برداشتن تحریم‌های ظالمانه گفت: دوره پساتحریم این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد که بتوانند از امکاناتی که هست در جهت رشد و ارتقا تولید حداکثر استفاده را ببرند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز افتخار کشور ایران، برخلاف گذشته، منابع طبیعی نفت و گاز نیست و ما در طول سال‌هایی که پشت سر گذراندیم، بتدریج وابستگی‌امان به نفت و گاز کاهش یافته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آنچه امروز برای کشور قابل افتخار است جوانان پرشور، مستعد و دانشمند و علاقه‌مند به خدمت به کشور و تلاش آنان برای پیشرفت و تعالی کشور در راستای درون‌زا کردن اقتصادملی و کاهش وابستگی است.

هاشمی با تاکید بر این که موفقیت کشورها در گرو استفاده از تجربیات دانش بشر است که در همه جای دنیا مرز نمی‌شناسد، یادآور شد: در حال حاضر این فرصت‌ها بیشتر فراهم می‌شود و قطعاً رشد ما در این حوزه سریعتر خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه به تبیین اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت پرداخت و گفت: هرچقدر بتوانیم در جهت ارتقای فن‌آوری در کشور تلاش کنیم و به نوعی اقتصادمان را درون‌زا کنیم در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم.

هاشمی ادامه داد: به جای این که واردات را افزایش دهیم و تکنولوژی از رده خارج را به کشور منتقل کنیم خودمان با سرمایه‌گذاری‌های مشترکی که ممکن است از نقاط مختلف دنیا امکانش فراهم شود و یا با حضور کمپانی‌های بزرگ ، می‌توانیم اقتصادمان را درون‌زا کنیم و میزان وابستگی را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه به موفقیت‌های کشور در حوزه پزشکی و درمان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به خارج از کشور می‌رفتند اما امروز نه تنها کسی برای درمان به کشورهای دیگر نمی‌رود بلکه بسیاری از کسانی که خارج از مرزهای ما هستند برای دریافت خدمات به داخل می‌آیند.

هاشمی همچنین با اشاره به حوزه دارو در کشور گفت: در حال حاضر 96 درصد داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و هر سال 8 تا 10 فرمول جدید دارویی کشف می‌شود که این اقدامات یعنی اقتصاد مقاومتی.

وزیر بهداشت که با شبکه جهانی جام جم گفت و گو می‌کرد، در پایان تصریح کرد: اقتصاد مقاونتی چیزی جز این نیست که ما تلاش کنیم که تا تراز مثبتی داشته باشیم و صادراتمان را نسبت به واردات افزایش دهیم و کیفیت محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز