خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پزشکی قانونی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

برخورد نامناسب با بیمار شایع‌ترین علت شکایت از پزشکان

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۰۵۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران گفت: یکی از علت‌های خیلی شایعی که منجر به شکایت از پزشکان می‌شود، برخورد نامناسب کادر درمان با بیمار است.

مسعود قادی‌پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حبس پزشکان بر اثر کوتاهی در امر درمان گفت: وقتی کوتاهی در امر درمان صورت می‌گیرد که در اثر آن بیمار فوت شود و یا خسارت ببیند؛ در این صورت قصور پزشکی رخ داده و پزشک باید خسارت بیمار را جبران کند.

وی افزود: در قانون مجازات اسلامی، پرداخت دیه برای جبران خسارت به بیمار در نظر گرفته شده و در موردی که بیمار فوت کند نیز قاضی پرونده درباره میزان جریمه و مجازات پزشک خاطی تصمیمگیری می‌کند.

قادی پاشا با تاکیدبر اینکه کار درمان کمک به بیمار است و هیچ کس با نیت ضربه زدن به بیمار اقدام نمی‌کند، افزود: پزشک به طور حتم نیت درمان بیمار را دارد. شاید به دنبال این عمل و بر اثر بی‌توجهی آسیب به بیمار وارد شود.

وی افزود: فکر می‌کنم؛ در نظام قانونی کشور مجازات و آنچه برای پزشکان خاطی در نظر گرفته‌اند؛ مناسب است و در این بحث مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران تاکید کرد: باید به جای بحث مجازات به بحث پیشگیری توجه کرد. نباید گذاشت که بی‌توجهی کار درمان به خسارت بیمار منجر شود.

وی با اشاره به پرونده شکایت از پزشکان در کمیسیون‌های پزشکی گفت: یکی از علت‌های خیلی شایعی که منجر به شکایت از پزشکان می‌شود، برخورد نامناسب کادر درمان با بیمار است. اگر به این مساله توجه شود؛ قطعاً میزان شکایات کم می‌شود.خیلی از افراد برای شکایت به ما مراجعه می‌کنند و تاکید دارند که تنها دلیل‌شان از شکایت این است که کادر درمان متوجه اشتباهش شود.

قادی پاشا با اشاره به میزان پرونده‌های ارجاع شده با موضوع قصور پزشکی به پزشکی قانونی تاکید کرد: در شش ماهه اول سال ۹۴ نیز ۲۶۹۰ پرونده با موضوع قصور پزشکی در پزشکی قانونی تهران مورد بررسی قرار گرفته که بیشتر این شکایت‌ها مربوط به پزشکان جراحی پلاستیک و ترمیمی بوده است.توجه به بحث پیشگیری می‌تواند به میزان قابل توجهی این آمار را کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز