خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر اعلام کرد:

ایجاد ظرفیت برای اسکان پنج هزار نفر از زوار اربعین حسینی/راه اندازی پنج پارکینگ و خط ریلی ویژه

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۱۴۲

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر از فراهم شدن ظرفیت اسکان پنج هزار نفر جهت خدمات رسانی برای زوار اباعبدالله حسین (ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، «ولی الله حیاتی» با اشاره به لزوم تسهیل در عبور و مرور زوار اربعین حسینی، گفت: آن دسته از زواری که توان پیاده روی تا مرز شلمچه را ندارند، می‌توانند از میدان مقاومت شهرستان خرمشهر تا مرز شلمچه از خط ریلی پیش بینی شده برای تردد استفاده کنند.

وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور زوار از مرز شلمچه به ویژه در اربعین حسینی، افزود: در حال حاضر ظرفیت اسکان پنج هزار نفر جهت خدمات رسانی برای زوار اباعبدالله حسین (ع) فراهم شده است.

به گفته فرماندار ویژه خرمشهر، هر یک از این موقعیت‌ها به شهرستان‌ها و برخی نیز به استان‌های مختلف اختصاص داده شده که برای آن‌ها به تفکیک، مکان‌هایی از قبیل آمبولانس، آتش نشانی و دیگر خدمات تدارک دیده شده است.

حیاتی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از زوار تدارک دیده شده است، اضافه کرد: ۵۰ گیت گذرنامه نیز برای سهولت در امر بررسی گذرنامه زوار در مرز شلمچه تدارک و در حال آماده سازی نهایی است.

وی با تأکید بر آمادگی ناوگان حمل نقل عمومی برای جابه جایی زوار در مرز شلمچه، یادآور شد: برای ساماندهی امر بازگشت زوار از مرز شلمچه به شهرستان‌ها و استان‌های مربوطه، خدمات اتوبوسرانی و خودرو‌های شخصی نیز به زئران، ارائه می‌شود.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ساخت سالن جدید پایانه مرزی شلمچه با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و امیدواریم تا اربعین امسال به پیشرفت ۸۰ درصد برسد.

ولی الله حیاتی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در راستای تامین زیر ساخت‌های لازم برای تردد زائران امسال اربعین حسینی، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌توان بخش زیادی از خدمات مورد نیاز زائران اربعین را با استفاده از امکانات این سالن ارائه داد.

وی افزود: سالن جدید پایانه مرزی شلمچه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع برای تردد آسان زائران عتبات عالیات در عراق طراحی شده و در اربعین سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حیاتی گفت: با توجه به پیش بینی استقبال گسترده زائران اربعین حسینی در سال جاری، بهسازی سالن قدیم و کریدور خروجی نیز در دستور کار قرار گرفته که در اربعین حسینی به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار ویژه خرمشهر تجهیزات پایانه مرزی شلمچه به اینترنت پر سرعت برای ارسال و انتشار روادید اربعین امسال و هماهنگی با شهرداری آبادان، خرمشهر، دزفول برای تأمین ۷۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و برای جابجایی مسافران با قطار «تهران – اهواز»، «اهواز- خرمشهر» و «خرمشهر- شلمچه» و استقرار دستگاه‌های امداد رسان در منطقه را از برنامه ریزی‌های انجام شده برای بهبود خدمات به زائران در اربعین امسال عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز