خبرگزاری کار ایران

احتمال اعزام نیروهای هلال‌احمر ایران به پاکستان و افغانستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره اقدامات ایران به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان پاکستان و افغانستان، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال‌احمر ایران آماده‌اند تا به‌محض استمداد دو کشور زلزله‌زده، اعزام شوند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، سیدامیرمحسن ضیائی با تسلیت به دولت پاکستان و افغانستان برای جان‌باختن شهروندان این دو کشور در زلزله عصر امروز (دوشنبه)، گفت: هلال‌احمر ایران به‌محض اطلاع از وقوع زمین‌لرزه 8.1 ریشتری در پاکستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم را برای انجام هرگونه کمک به مردم زلزله‌زده انجام داد.

وی افزود: بر این اساس، هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال‌احمر ایران در حالت آماده‌باش هستند تا به محض اعلام نیاز، به مناطق زلزله‌زده پاکستان اعزام شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه "در تماس با همتایان خود در پاکستان و افغانستان برای هرگونه کمک به این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم"، تصریح کرد: با وجود اینکه در زمین‌لرزه‌هایی با وسعت اینچنینی ارزیابی خسارات بسیار سخت است، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از وسعت حادثه و تلفات آن بوده و در نتیجه احتمال نیاز به دریافت کمک‌ از هلال‌احمر ایران وجود دارد.

کد خبر : ۳۱۶۶۸۵