خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون حواشی‌های یک انتصاب

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۹۲۲

مشاور رئیس، مدیر کل حوزه ریاست و دبیرخانه شورایعالی سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با حواشی مطرح شده پیرامون انتصاب یک کارمند دیپلمه در سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی را ارائه کرد.

فریبا لاهوتی اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به حواشی‌های ایجاد شده در ارتباط با انتصاب یکی از کارکنان دیپلمه سازمان حفاظت محیط زیست به سمت رئیس گروه شورای عالی محیط زیست گفت: دراین نامه نوشته شده است که ایشان در پست رئیس گروه شورای عالی محیط زیست و ایمنی زیستی منصوب شده‌اند، در حالی که ایشان رئیس گروه دبیرخانه این شورا است.

وی با اشاره به اینکه ایشان کارمندی با حداقل 18 سال سابقه کار است که به طور کامل سابقه خود را در سازمان گذرانده و در این مدت به انجام  امور دبیرخانه  مشغول و مسلط بوده است، افزود: پس از آنکه من مجدداً به سازمان بازگشتم به یک مسئول دبیرخانه  برای دبیرخانه حوزه ریاست و یک مسئول دبیرخانه برای شورای عالی نیاز داشتم، به دلیل آنکه پست من مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای عالی محیط زیست است و دبیرخانه شورا که رئیس آن رئیس جمهور و دبیر آن خانم ابتکار است، زیر نظر من کار می‌کند، من نمی‌خواستم برای دبیرخانه شورای عالی فرد جداگانه‌ای را قرار دهم، زیرا در طول سال جلسات این شورا که اعضایش وزرا هستند؛ سالانه 2 الی 3 بار تشکیل می‌شود و برای چنین کاری باید شخصی را می‌آوردیم که هم دبیرخانه حوزه ریاست را اداره کند و هم کارهای دبیرخانه شورای عالی را انجام دهد.

لاهوتی اشکوری افزود: باید اشاره کنم که وظیفه رئیس گروه دبیرخانه شورای عالی تهیه صورتجلسه و گرفتن نظر وزرا نیست، زیرا این بخش را کارشناسان متخصص و من انجام می‌دهیم و کار ایشان شماره کردن نامه‌ها، مرتب کردن اسناد و پکیج‌ها، ارسال آنها به دفاتر وزرا و پیگیری ارسال آنها است و من فکر می‌کنم؛ چند کلمه‌ای که در این میان از پست ایشان در خبرها جا افتاد، پست ایشان را ناگهان به پست آقای رئیس جمهور که رئیس این شورا هستند، تبدیل کرده است. 

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ایشان پس از 18 سال کار این لیاقت را داشت که چنین سمتی را دریافت کند. یک آدم با این مقدار سابقه کار خود به خود می‌تواند؛ پست کارشناسی را اشغال کند، این در حالی است که اگر یک فردی را که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد محیط زیست دارد برای این سمت بیاوریم و بگوییم که باید نامه شماره کنی نمی‌پذیرد، زیرا این افراد معمولاً علاقه‌مند به انجام کارهای تخصصی هستند.

لاهوتی با بیان اینکه در سایت‌ها به گونه‌ای این خبر را نوشتند که انگار ایشان کار تخصصی در سازمان انجام می‌دهد، اظهار کرد: بنابراین آنچه مهم است، اسم رئیس نیست؛ بلکه شرح وظایف کار ایشان است. در واقع دستور جلسات شورای عالی محیط زیست را معاون سازمان تدوین می‌کند، سپس برای من می‌فرستد تا من از طریق متخصصان آن را کارشناسی کنم و سپس پکیجی را برای وزرا تهیه می‌کنیم از این پس  این خانم این پکیج‌ها را ارسال و پیگیری‌های آن را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید در کارمان صداقت داشته باشیم و واقعیت‌ها را ببینیم، افزود: کسی که کار اداری کرده باشد؛ متوجه خواهد شد که چه اتفاقی رخ داده است. امیدوارم که قضاوت‌هایمان همواره درست و صادقانه باشد، اگر شخصی را خارج از سازمان منصوب کرده بودیم، جای گله داشت. با 21 سال سابقه کار فکر می‌کنم، این اطمینان به من باشد که تشخیص دهم در بین پرسنل کدامیک برای هر پست مناسب تر است.

لاهوتی در ارتباط با شخصی که پیش از این در این سمت بوده است، گفت: خانمی که پیش از این در این پست بودند؛ اظهار کردند که من علاقه‌مندم کار تخصصی انجام دهم و من هم عنوان کردم که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما تاکنون پیشنهادی برای کار ایشان در دفاتر تخصصی نیامده است و هم‌اکنون ایشان در سمت مسوول دفتر مشاور امور زنان و خانواده مشغول هستند.

گفتنی است؛ روز گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد؛ فردی با مدرک دیپلم بنابر دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سمت رئیس گروه شورای عالی محیط زیست و ایمنی زیستی منصوب شده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز