خبرگزاری کار ایران

عطایی:

شیوع اوتیسم رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۹۶۸

دبیر همایش سراسری اوتیسم گفت: با توجه به آمارهای جهانی شیوع اوتیسم رو به افزایش است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، عطایی در نشست خبری اولین همایش اوتیسم که در محل بنیاد بیماری‌های خاص برگزار شد، بررسی وضعیت فعلی بیماران اوتیسم، عبرت‌آموزی از گذشته، تجمیع اقدامات پراکنده و استفاده از تجربیات دیگر کشورها را هدف اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی افزود: افراد مبتلا به اوتیسم مشکل برقراری ارتباط دارند و اگر این بیماری زود تشخیص داده نشود این کودکان مهارت برقراری ارتباط را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمارهای جهانی شیوع اوتیسم رو به افزایش است گفت: در کشور یک نفر از هر 100 کودک متولد شده مبتلا به اوتیسم است که به دلیل کاهش مرگ و میر نوزادان و افزایش قدرت تشخیص اوتیسم این آمار ایجاد شده است. از این رو لازم است نگاه موشکافانه‌تری به بیماران اوتیسم داشته باشیم.

عطایی با اشاره به اینکه لازم است نگاهی به عملکرد سایر کشورها درزمینه اوتیسم داشته باشیم گفت: می‌توانیم اقدامات انجام شده را متناسب با شرایط و استانداردهای کشورمان تدوین کنیم تا به این افراد کمک شود.

دبیر همایش سراسری اوتیسم خاطرنشان کرد: اقدامات پراکند‌ه‌ای در زمینه کمک به بیماران اوتیسم انجام می‌شده که در تلاش هستیم این اقدامات را ساماندهی کنیم از این رو نیازمند همکاری با مراکز و سازمان هایی چون سازمان نظام روانشناسی، معاونت آموزشی و بهداشتی وزارت درمان، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاهی هستیم. در این میان موسسه اوتیسم امید باور و مرکز مایند اینیستیتو وابسته به دانشگاه کالیفرنیا و موسسه خیریه کلچر سنسز نیز برای حضور در همایش اوتیسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: در این همایش مباحثی چون غربالگری کودکان، ژنتیک در بیماری اوتیسم، اختلالات دارویی و توانبخشی و همچنین مباحث مربوط به اوتیسم و خانواده در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: این همایش در یازدهم و دوازدهم ماه جاری برگزار می‌شود و خوشبختانه خانواده‌های زیادی برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز