خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار اعلام کرد:

بازرسی ویژه 2 هزار تیم بازرسی بهداشت محیط از بوفه مدارس

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۰۴

معاون بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار از بازرسی ویژه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بوفه مدارس در طول سال، خبر داد.

 به گزارش ایلنا؛ محسن فرهادی گفت: باتوجه به شروع سال تحصیلی 94-95 به تمام بازرسان محیط دانشگاه های علوم پزشکی کشور آماده باش اعلام شده و یکی از اولویت های کاری آنان در سال جاری نظارت بر بهداشت محیط مدارس و اعزام تیم های بازرسی سیار به مدارس برای نظارت بر بوفه های مدارس اعلام شده است.

وی افزود: بر این اساس بازرسان موظف شده اند بر بهداشت محیط مدارس اعم از آب، فاضلاب، دفع پسماندها، سرویس های بهداشتی، سیستم دستشویی ها، آبرسانی و آبخوری های مدارس، نور و وضعیت روشنایی کلاس ها، آزمایشگاه ها و در کل ایمنی مدارس نظارت کنند.

وی عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازرسان بر عرضه مواد غذایی در بوفه های مدارس که باید «پایگاه تغذیه سالم» باشند از سه جهت نظارت می کنند.

وی افزود: اول از نظر رعایت بهداشت فردی توسط عرضه کنندگان مواد غذایی اعم از اینکه روپوش داشته باشند، آموزش های لازم را فراگرفته باشند و دارای کارت بهداشت باشند.

فرهادی بیان داشت: دوم، بازرسی از فضای خود خود بوفه هاست که باید مناسب طبخ و عرضه غذا باشد و سوم نظارت بر نوع غذایی است که بوفه های مدارس تولید و توزیع می کنند.

جلوگیری از توزیع سوسیس، کالباس و نوشابه های گازدار در مدارس

 معاون بهداشت محیط مرکز سلامت محیط وکار ادامه داد: جلوگیری از عرضه سوسیس، کالباس و نوشابه های گازدار در این بوفه ها یکی از موارد مهم بازرسی هاست.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته بالغ بر 89 هزار بازرسی دراین زمینه صورت گرفت که خوشبختانه 97.5 درصد بوفه ها این مساله را رعایت می کردند و فقط شاهد تخلف 2.5 درصد بوفه های مدارس در این خصوص بودیم.

وی اظهار داشت: تمرکز بر روی توزیع شیر مادر در مدارس نیز در دستور کار است. زیرا وزارت بهداشت عضو کمیته ملی شیر مدرسه است.

وی تصریح کرد: توزیع شیر بر روی نیمکت دانش آموزان و نمونه برداری از شیرها و تحویل آن به آزمایشگاه ها بخشی از بازرسی ها خواهد بود.

فرهادی گفت: نظارت بر وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس در فصل سرما برای جلوگیری از اتفاقات ناگواری که در سال های گذشته شاهد آن بودیم وظیفه دیگری است که برای بازرسان تعریف شده است.

وی تعداد تیم های بازرسی را 2 هزار تیم اعلام کرد و گفت: طبعا بازرسی از تمام مدارس مستلزم زمان است ولی مطابق سال گذشته این بازرسی ها به دقت صورت خواهد گرفت.

معاون بهداشت محیط مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت در پایان همکاری مرکز سلامت محیط وکار با سه اداره کل نوسازی، معماری و شهری و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص هرچه بهتر انجام شدن این نظارت ها و بازرسی ها را مورد تاکید قرارد داد.

گفتنی است سه شنبه 5 مهر ماه روز بهداشت محیط مدارس  نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز