خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران:

فقط یک مورد تجاوز به عنف در حادثه قزوین صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۵۹

فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه قزوین گفت: آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند؛ درست نبوده، چرا که در قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه پنجمین دوره آموزشی کوثر پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این دوره‌‌های آموزشی گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای سطح مهارتی و ارتباطی نیروها، بهبود رفتار آنها با ارباب رجوع، استفاده از تجهیزات نوین برای ماموریت و بروزرسانی نیروها است.

وی تاکید کرد: آموزش نیروهای پلیس باید به روز باشد و با توجه به نوع ماموریت نیروی انتظامی همه ماموران باید با آموزش جدید آشنا باشند.

وی درباره بهبود وضعیت کلانتری‌ها و به روز شدن تجهیزات آنها نیز گفت: هر سال تجهیزات جدیدی وارد نیروی انتظامی می‌شود به خصوص برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها. اگر اعتبارات مورد نیاز نیروی انتظامی از سوی دولت تامین شود، شاهد نوآوری جدیدی در کلانتری‌ها خواهیم بود.

اشتری تاکید کرد: البته با همین تجهیزات هم نگذاشتیم که ماموریت‌ها و مراجعات مردم بر زمین بماند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تشریح حادثه قزوین گفت: آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند؛ درست نبوده بلکه در قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته و متهمان این موضوع نیز همگی دستگیر شده‌اند.

اشتری گفت: برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به اشتباه عنوان کرده بودند که عده‌ای با سلاح سرد به مکانی حمله کرده، تعدادی را به درخت بسته‌اند و به آنها تجاوز کرده‌اند؛ در حالی که مسئله چیز دیگری بود.

وی با اشاره به اینکه درباره این پرونده 3 نفر شاکی وجود دارد، گفت: تمام متهمان مربوط به حادثه قزوین دستگیر و برای رسیدگی به پرونده‌شان به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده ناجا درباره بازدید سرزده به کلانتری‌ها گفت: من به شخصه در برخی از استان‌ها به صورت سرزده و برای نظارت به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنم و اطلاعات خوبی در زمان حضور سرزده به دست می‌آورم.  نکته اصلی این است که همه کلانتری‌ها و واحدهای ما این آمادگی را دارند که مسئولان به صورت سرزده از آنها بازدید کنند.

 اشتری درباره سفر زائران عتبات عالیات گفت: در ایام اربعین اقدامات مناسبی برای تسهیل سفر افراد انجام شده است. گیت‌های بازرسی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه افزایش یافته و این گیت‌ها در مهران پنج برابر شده است.

این مقام عالی نیروی انتظامی تاکید کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر تلاش شده امکانات رفاهی توسط مسئولان افزایش پیدا کند تا خدمت مناسب‌تری به زائران صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با توصیه‌ای به زائرین عتبات عالیات گفت: لازم است؛ زائران با گذرنامه معتبر برای سفر اقدام کنند.

اشتری درباره ویزای مسافران نیز گفت: هنوز نظر دولت عراق درباره ویزای سفر اعلام نشده، اما در شرایط و قوانین فعلی زائران باید گذرنامه و ویزای معتبر برای سفر به عراق داشته باشند.

وی همچنین درباره نظارت پلیس بر فضای مجازی نیز گفت: اقدامات ما در فضاهای مجازی براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه است. هرچه شورا اعلام کند ما عمل می‌کنیم.

اشتری همچنین درباره وضعیت آلودگی هوا و اقدامات پلیس و همکاری‌های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا گفت: ما هر تلاشی که بتوانیم برای کاهش آلودگی هوا و تسهیل رفت‌وآمد مردم انجام می‌دهیم و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با شهرداری تهران انجام شده، اقدامات مناسبی در دست انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز