خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی؛

نیروی انسانی برای ناجا مهم‌تر از تجهیزات است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۸۲

فرمانده نیروی انتظامی بالاترین سرمایه ناجا را وجود کارکنان متدین و حرفه‌ای دانست و گفت: ما هر مدیر و کارمندی که از دست می‌دهیم؛ خسارت جبران‌ناپذیری به پیکره نیروی انتظامی وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در پنجمین دوره آموزشی کوثر پلیس پیشگیری با اشاره به ایام عاشورای حسینی گفت: در دفاع مقدس نیز همه خوبی‌ها در مقابل بدی‌ها قرار گرفت و هر آنچه در آنجا رخ داد، جلوه‌ای از عاشورای حسینی بود، چرا که رزمندگان ما با نام اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا از تمامیت عرضی، انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی دفاع کردند و خون خود را برای احیای ارزش‌ها تقدیم امام و انقلاب کردند.

وی  با بیان اینکه امروز هم دفاع باقی است و همچنان در حال دفاع هستیم و مبارزه ادامه دارد، افزود: امروز رزمندگان در عراق، سوریه، یمن و لبنان به مقابله با کفر و استکبار برخاسته‌اند و به راه حسین (ع) ادامه می‌دهند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی امروز کسانی که با گروه‌های تکفیری مقابله می‌کنند و در مقابل ظلم اسرائیل در اقصی نقاط دنیا ایستاده‌اند، همان مسیر رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را طی می‌کنند.

وی گفت: امروز کسانی با نام دین در مقابل دین ایستاده‌اند و نیروی‌های رزمنده در مقابل آنها از اسلام راستین دفاع می‌کنند و ما شاهد پیروزی و موفقیت آنها هستیم.

اشتری با اشاره به طوماری که در حاشیه این مراسم از سوی نیروهای پلیس پیشگیری برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و رهبری به امضا رسید، گفت: امیدواریم ما هم مانند شما که این طومار را امضا کردید در همه عرصه‌هایی که خدمت می‌کنیم، پیرو راه شهدا باشیم و با نیت الهی کارها را انجام دهیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به سخنان رهبری درباره ناجا گفت: باید قدر این سخنان را بدانیم و با اقتدار به راه خود ادامه دهیم.

اشتری تاکید کرد: انجام درست هر کاری که بر عهده ما گذاشته شده نوعی مجاهدت است و فرقی نمی‌کند که در صحنه جنگ باشیم یا در شرایط آرام کشور.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شاهد رشد بیشتر پلیس پیشگیری باشیم، گفت: پلیس پیشگیری بیشترین ارتباط را با مردم دارد. از این رو هرچقدر برای مجموعه پلیس پیشگیری کار کنیم، در اصل خدمت بزرگی برای مردم شریف انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به اهمیت امر آموزش در نیروی انتظامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بعد از انتصاب درباره آن به فرماندهان نیروی انتظامی تاکید کردم بحث آموزش نیروها بود. با بررسی‌هایی که انجام دادیم؛ متوجه شدیم که هرچه در امر ‌آموزش سرمایه‌گذاری کنیم در پیشرفت ماموریت‌ها نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تسهیل قرارگاه جهادی آموزش گفت: نیروها در دوره‌های مختلف هم باید مطالب را خوب یاد بگیرند و هم آن را به درستی و خوب به سایر نیروها انتقال دهند، چرا که هر روز نوع ماموریت و نوع آموزش در نیروی انتظامی تغییر می‌کند و شما باید به عنوان یک مربی عمل کنید.

اشتری گفت: هدف از تشکیل قرارگاه آموزش استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای افزایش سطح یادگیری کارکنان بوده است. روش‌های سنتی قدیم باید تغییر کند و از تکنولوژی روز و روش‌های نوین استفاده شود. این مسئله نشان می‌دهد که ما نیازمند تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوین هستیم و بر همان اساس نیز نیروها را آموزش دهیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تاکید کرد: به‌روزسانی و ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران اهمیت زیادی دارد. ما یک پلیس حرفه‌ای، روزآمد هستیم و بر همین اساس مدیران و فرماندهان ما ارتقا پیدا می‌کنند و باید به روز باشند.

وی گفت: در بحث آموزش در برخی موارد مشاهده کردیم از کتاب و جزوه قدیمی استفاده می‌شود. باید این را بدانیم که روش‌هایی که مجرمان و دشمنان استفاده می‌کنند با 20 سال پیش تفاوت دارد. ضمن اینکه پلیس باید یک قدم جلوتر باشد تا هرجایی که فردی خواست حقوق مردم را ضایع کند، پلیس با آن برخورد کند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: باید قدرت پیشگیری داشته باشیم و برای این موضوع باید مهارت‌های لازم و اشراف اطلاعاتی داشته باشیم و خود را به روز نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه به روز بودن تنها خواندن جزوه نیست، گفت: باید تهدیدات را بشناسیم و براساس آن روش‌های خود را انتخاب کنیم. هرچقدر دانش و مهارت کارمندان افزایش پیدا کند بهتر است.

اشتری گفت: کاهش تلفات نیروها و به روز بودن وسایل سازمانی مهم است. اگر نیروها و ماموران ما آموزش لازم را ندیده باشند، غافلگیر می‌شوند و ما دچار خسارت می‌شویم.

فرمانده نیروی انتظامی بالاترین سرمایه ناجا را وجود کارکنان متدین و حرفه‌ای دانست و گفت: ما هر مدیر و کارمندی که از دست می‌دهیم، خسارت جبران‌ناپذیری به پیکره نیروی انتظامی وارد می‌شود. تجهیزات برای نیروی انتظامی مهم است، اما مهم‌تر نیروی انسانی است.

وی تاکید کرد: اگر نیروها آموزش خوب ببینند، خسارت کمتری به نیروی انتظامی وارد می‌شود با آموزش مناسب می‌توانیم؛ خسارت‌های بیشتری به متهمان وارد کنیم.

اشتری با اشاره به استانداردسازی رفتار پلیس در ارتباط با مردم گفت: به دلیل ارتباط مستقیم با مردم باید رفتارمان استاندارد باشد. نوع برخورد با ارباب رجوع مهم است باید بهترین برخورد را با مردم و قاطع‌ترین برخورد را با مجرمان داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اهداف آموزشی نیروی انتظامی باید مبتنی بر معیارهای دینی و برای انسان‌سازی باشد. این معیارها همیشه باید رعایت شوند و همیشه در حال ارتقاء باشد. ما پلیس جمهوری اسلامی و در خدمت نائب امام زمان هستیم از این رو باید هم‌طراز جمهوری اسلامی باشیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تاکید کرد: مظهر اقتدار حاکمیت نیروی انتظامی است. بحث اقتدار باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد و باید رافت، عدالت و مردم‌داری را مورد توجه قرار دهیم.

اشتری گفت: اراذل اوباش، اشرار و مزاحمان نوامیس مردم گروه‌هایی هستند که باید با آنها مقتدرانه برخورد شود، اما ما باید با عامه مردم با رافت برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام به انضباط فردی و سازمانی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ما مجری قانون هستیم و اجرای درست آن باید رعایت شود. اینکه مردم از ما تعریف کنند، نباید ما را مغرور کند چرا که ما به وظایف خود عمل می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که حتی یک مورد گله‌مندی از سوی مردم درباره نیروی انتظامی زیاد است، از این رو باید به همه حرف‌های مردم گوش دهیم و با رعایت احترام با آنها برخورد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز