خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با کارشناس سازمان هواشناسی مطرح شد:

کاهش ۷ درجه‌ای دمای تهران/ دما در ارتفاعات تهران به زیر صفر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۱۰۴

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۷ درجه‌ای درمای تهران خبر داد.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ا رتباط با وضعیت آب و هوا گفت: علاوه بر بارش‌هایی که امروز در شمال کشور از شدت بیشتری برخوردار می‌شوند با کاهش چشمگیر دما به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی نیز روبرو هستیم به طوری که در حال حاضر ۷ درجه در تهران، ۶ درجه در بجنورد، ۷ در جه در زنجان ۵. ۷ درجه در مشهد، ۷ درجه در سواحل شمالی و ۱۲ در جه در بیرجند کاهش دما داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دمای در حال حاضر سواحل شمال حدود ۱۰ درجه، بجنورد، ۵ درجه، تبریز ۵ درجه است و اردبیل دمای صفر درجه را دارد. دمای تهران نیزدر حال حاضر ۹ درجه سلسیوس است. همچنین از نظر بارش‌ها در حال حاضر در فرودگاه اردبیل شاهد بارش برف هستیم اما در یک ساعت پیش شهرهای مشکین شهر، خلخال، خرمدره، ‌سیاه‌بیشه، ماسوله مازندران، سرعین، نمین و بستان آباد آذربایجان شرقی نیز بارش برف خفیف داشتند.

این کار‌شناس هوا‌شناسی اظهار کرد: امروز به طور کلی در مناطق سردسیر، شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش برف داشتیم و انتظار داریم که باز هم در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل شمال بارش باران داشته باشیم. همچنین روی نواحی مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی رگبار و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از امشب شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته شده و به تدریج خاتمه پیدا می‌کند و فردا انتظار بارندگی در سواحل شمال به ویژه سواحل مرکزی و غربی، یعنی گیلان و مازندران را داریم. برای دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز و شمال نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۱۳ درجه و کمینه دمای تهران ۵ درجه و فردا نیز بیشین دما ۱۱درجه است. در آبعلی و فیروزکوه در ارتفاعات تهران شاهد رسیدن دما به دو الی سه درجه زیر صفر خواهیم بود. در جنوب استان تهران نیز در برخی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت. در تهران امروز بارش باران را شاهد یم که  از بعدازظهر و اوایل شب شروع می‌شود و در همین زمان نیز  زمان بیشترین شدت خواهد داشت. فردا آسمان تهران نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با بارش باران خواهد بود. همچنین در کوهستان‌های البرز مه غلیظ و در ارتفاعات البرز بارش برف و کاش دما پیشبینی می شود.

وی در ارتباط با میزان بارش‌ها در روز گذشته توضیح داد: بیشترین بارشی که روز گذشته رخ داده در شهر بندرانزلی بوده که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ میلیمتر بارش داشته است که این عدد برای آستارا ۹۷ میلیمتر، نوشهر ۷۹ میلیمتر، رودسر ۷۰ میلیمتر و رامسر و رشت ۶۶ میلیمتر بوده است. در انتها امیدواریم مردم در این ایام تا جایی که امکان دارد از حامل‌های انرژی به صرفه استفاده کنند تا شاهد بروز مشکل در کشور نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز