خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش؛

برنامه‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزی در مراسم ۱۳ آبان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۱۸۱

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام برنامه‌های طراحی شده برای حضور دانش‌آموزان در مراسم ۱۳ آبان گفت: ‌ نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس و آگاه سازی درخصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی و اهمیت ۱۳ آبان از جمله برنامه‌های پیشنهادی است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش درخصوص برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی برای حضور دانش‌آموزان در مراسم یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان نماد نفی سلطه و تأکید بر استقلال جمهوری اسلامی ایران و روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در این روز و در سایر مقاطع مختلف تاریخی، ‌ دانش آموزان، دانشجویان و روحانیت به همراه مردم از آزادی، عزت و استقلال ایران اسلامی دفاع کرده و نقش تاریخی خود را در مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از آزادی و استقلال کشور به اثبات رساندند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امام خمینی (ره) از این روز به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، این خود گویای بهترین توصیف بر اهمیت ۱۳ آبان است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، نماد روح تعدی و تجاوز استکبار نسبت به ملت‌ها از جمله نسبت به ملت ایران است.

کفاش بیان کرد: به مدیران مدارس اعلام کرده‌ایم، در روزهای منتهی به ۱۳ آبان، با بهره‌گیری از خلاقیت دانش‌آموزان و همکاران خوش فکر، فعالیت‌های متنوعی را با مقتضیات بومی و محلی و به تناسب نام گذاری ایام تدوین و اجرا کنند.

وی درخصوص برنامه‌های پیشنهادی برای روز ۱۳ آبان گفت: مدرسه آرایی و فضاسازی متناسب با سلیقه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تارنماهای در اختیار، ‌ برگزاری گفتمان سیاسی و بصیرتی با حضور شخصیت‌های مقبول و محبوب، نواختن زنگ دانش‌آموز و استکبار ستیزی رأس ساعت ۱۰ صبح در تمام مدارس کشور بخشی از برنامه‌های پیشنهادی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ‌ تبیین راهبرد عزتمندانه دولت تدبیر و امید در موضوع هسته‌ای، حضور دانش‌آموزان در مراسم غبارروبی و نثار شاخه‌های گل بر مزار شهدای دانش‌آموز، برگزاری جُنگ‌های فرهنگی، پخش سرودهای مناسب در زمان زنگ تفریح، ‌ مشارکت دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های روز راهپیمایی از قبیل اجرای برنامه‌ها و شعارگویی، استفاده از تصاویر شهدای دانش‌آموز و شهدای دانش‌آموز کشورهای مسلمان در راهپیمایی، ‌ دعوت از اولیای شهدای دانش‌آموز و خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان برای بازگویی زندگی و خاطرات ماندگار «پیام آوران ایثار» از سایر برنامه‌هاست.

کفاش گفت: ‌ برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاهی در مسیر راهپیمایی، ‌ حضور نظاممند و منظم اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی در راهپیمایی، آگاه سازی و اطلاع رسانی درخصوص چرایی و ضرورت مبارزه با استکبار جهانی و اهمیت ۱۳ آبان از طریق تعامل و هماهنگی با مطبوعات و رسانه‌های محلی و منطقه‌ای، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تکریم و تقدیر از دانش‌آموزان و برترین‌های قرآنی، اخلاقی، علمی و حجاب و عفاف در مدارس مدنظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز