خبرگزاری کار ایران

جمعیت جوان در برابر اعتیاد واکسینه شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۶۲۳

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جمعیت 20 میلیونی جوان کشور را با همکاری یکدیگر در برابر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی واکسینه کنیم.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی نژاد افزود: از سالیان سال تاکنون کشور هزینه‌های سنگینی را در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخت است و با وجود تقدیم شهدا ، جانباز ، اقدامات مقابله در این مسیر ، هنوز پدیده شوم اعتیاد با تبلیغات وسیع و گسترده باندهای مافیایی بر جمعیت جوان کشور سایه افکنده و آنان را مورد هدف قرار داده است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  با بیان اینکه نباید به شعار دادن برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسنده کنیم ، اظهار کرد: متاسفانه در برخی مسوولان و دست اندکاران امر اراده و هماهنگی برای مقابله با اعتیاد وجود ندارد، و این در حالیست که مبارزه اجتماعی با اعتیاد به تحولی عظیم نیاز دارد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای مقابله با اعتیاد مستقیما وارد میدان شود ، مسوولان را به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر فرا بخواند تا تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی در این باره اتخاذ شود.

کوچکی نژاد، شناسایی فرصت‌های آموزشی منحصر به فرد و چالش‌های فرارو برای ایجاد برنامه‌های آموزشی در مورد مواد مخدر و  پیش‌بینی نیازهای آینده در این زمینه مانند حمایت برای گسترش مهارت‌های دست اندر کاران، ارتباط برقرار کردن با حامیان اصلی و پیش برد تحقیقات در راه مقابله با اعتیاد را ضروری دانست .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین دلیل اصلی افزایش اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان را نحوه تربیت نادرست خانواده ‌ها دانست و تصریح کرد: در دوران کودکی باید آموزش‌های لازم را به فرزندان داد تا از عوارض و دیگر مشکلات در سطح جامعه آگاهی پیدا کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه تحکیم خانواده بسیاری از نا هنجاری‌های جامعه از جمله اعتیاد حل می شود، گفت :اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اعتیاد را همانند یک ویروس دانست که اگر در یک محیط رخ دهد می‌تواند از فردی به فرد دیگر و از نهاد به نهاد دیگر سرایت کند. بنابراین باید راهکار و اطلاعات و آگاهی کامل را به دانشجویان و افراد جامعه ارائه دهیم.

کوچکی نژاد گفت: اعتیاد با مشکلات و معضلات اجتماعی همراه است و می‌تواند سبب جنایت شود، ما باید به پیروی از دینمان که مصرف مواد مخدر را  مورد نکوهش قرار داده است ، نسل امروز و آینده را در برابر آن واکسینه کنیم .

وی گفت: باید بدانیم و هوشیار باشیم که اعتیاد ، بیکاری و خشونت را تشدید می کند و مشارکت عمومی در راستای مبارزه با مواد مخدر ضروری است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز