خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

اقتصاد مقاومتی با نصب بنر پیش نمی‌‌رود/ در پسا تحریم نمی‌توان معطل مدیران بی‌انگیزه ماند

استاندار تهران با تاکید بر لزوم همکاری مدیران با افراد علاقمند به سرمایه گذاری در استان گفت: حق نداریم با پیچ و خم های غیر ضروری سد راه فعالیت سرمایه گذاران شویم.

به گزارش ایلنا،‌ سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که به صورت مشترک با کمیته برنامه ریزی فیروزکوه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان شهرستان ها باید فضایی مهیا کنند که افراد برای سرمایه گذاری در زادگاه و شهرستان های خود ترغیب شوند.

وی تصریح کرد: مرکز جذب سرمایه گذاری استان تهران فعال شده است تا از رفت و آمدهای غیرضروری بین دستگاهی در روند سرمایه گذاری کاسته شود.

استاندار تهران عامل اصلی تحرک اقتصاد مقاومتی را حضور مردم ذکر کرد و گفت: با نصب بنر و صرف تبلیغات، اقتصاد مقاومتی پیش نمی رود و اراده قوی و حرکت منسجم در این مسیر لازم است.

هاشمی با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران افزود: در دوران پساتحریم نمی‌توانیم معطل مدیرانی باشیم که انگیزه نداشته و نگاه به طور کامل دولتی گذشته را دارند.

وی تاکید کرد: تغییر مدیران را به سختی می پذیرم به خصوص مدیرانی که در دوران بنده سر کار آمده اند اما اگر ضرورت باشد به طور حتم تغییراتی اعمال می کنم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه مردم تفاوت بین مسئولان خدمتگزار و غیرخدمتگزار را تشخیص می دهند تصریح کرد: استان تهران با سایر استان ها متفاوت است، مردم انتظار کار مسئولانه و خدمت دارند و بازی و درگیری سیاسی نمی خواهند.

هاشمی گفت: از ابتدای فعالیتم در استانداری تهران برلزوم هویت بخشی به شهرستان های استان تهران تاکید داشتم زیرا ظرفیت شهرستان های استان بسیار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فیروزکوه یکی از بهترین مناطق استان برای گردشگری است عنوان کرد: این شهرستان ظرفیت خوبی در این بخش دارد و با تحقق طرح های پیش بینی شده شرایط بهتری نیز برای این شهرستان فراهم خواهد شد.

استاندار تهران در پایان بر لزوم تسریع در اتمام طرح های معطل مانده تا سقف هزینه50 میلیون تومانی تاکید کرد و گفت: برخی طرح ها با رقم ناچیزی تمام می شود و طرح هایی که برای اتمام تا رقم50 میلیون تومان اعتبار نیاز دارند هرچه سریعتر باید پایان یابند.

کد خبر : ۳۱۸۷۲۴