خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر جدید میرزاده در مورد ادغام کنکور با آزمون دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۷۶۶

رییس دانشگاه آزاد گفت: متأسفانه ادغام آزمون سراسری با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باعث اضطراب برای بسیاری از داوطلبان و خانواده های آنها شده است چرا که حذف کنکور دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت دوباره داوطلبانی که احیاناً با استرس و فشارهای روحی مواجه هستند، را از بین برده است.

به گزارش ایلنا، میرزاده در جلسه شورای راهبردی معاونت مجلس که با حضور چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از دیدگاه های نمایندگان مجلس در مدیریت دانشگاه و تنظیم آیین نامه ها و بخشنامه ها بهره می بریم.

میرزاده با طرح سوالی از نمایندگان مبنی بر اینکه از دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و استانی چه انتظاراتی دارید، خواستار بیان دیدگاه ها و انتظارات آنها شد. وی نمایندگان مجلس را کارشناسان کشوری دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از اسناد بالادستی نظام همچون سند چشم انداز، سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نظرات نمایندگان، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و... سند توسعه ششم خود را تدوین کرده است.

میرزاده با بیان اینکه این سند مبتنی بر آمایش سرزمینی و با توجه به شرایط 31 استان تدوین شده است، گفت: در مجموعه بزرگی مثل دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت بدون داشتن چشم انداز و برنامه، مانند قدم گذاشتن در تاریکی است.

وی ضمن انتقاد از برخی دیدگاهها در مورد پایین بودن سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همانگونه که می دانید، در زمان حاضر بهره هوشی تنها براساس IQ سنجیده نمی شود بلکه اکثر روانشناسان مولفه های دیگری از جمله هوش هیجانی، هوش معنوی، هوش سیاسی و هوش مدیریت را نیز لحاظ می کنند. از سوی دیگر جالب است بدانید بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه موفق به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بهترین دانشگاههای دولتی می شوند.

میرزاده در ادامه این جلسه اظهار داشت: خود را بی نیاز از مشورت صاحبنظران و کارشناسان نمی دانم و بنای مدیریت این دانشگاه را از ابتدا بر پایه بهره مندی از خرد جمعی نهاده ام.

وی با اشاره به اصلاح روند تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال گذشته گفت: با همفکری صاحبنظران توانستیم مجموعه 30هزار صفحه ای قوانین دانشگاه آزاد اسلامی را در یک مجلد 3هزار صفحه ای گردآوری و منتشر کنیم.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک الگوی جهانی است که باید از حیثیت، توان و کیان آن ازطریق تأثیرگذاری بر افکارعمومی دفاع شود تا نظرات منفی که پیرامون آن وجود دارد، از بین برود.

وی با تأکید بر کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه ریزی دقیق و جامع نسبت به برخی نگاههای منفی که در مورد دانشگاه وجود دارد، اقدام کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال واحد دندانپزشکی تهران یا خوراسگان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بوده به گونه ای که با بهترین دانشگاههای دولتی رقابت می کند. این چهره مناسب باید در مورد سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز تعمیم یابد.

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن انتقاد از متناسب نبودن رشته های دانشگاهی با نیاز مناطق جغرافیایی اظهار داشت: متأسفانه پژوهش های دانشگاهی، کاربردی نبوده و اثرات آن در جامعه مشهود نیست. سالانه تزهای بسیاری از سوی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ارائه می شود اما تاکنون دردی از جامعه دوا نکرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانست به خوبی پا به حوزه آموزش عالی کشور گذارد و مشکلات بسیاری را حل کند اما باید سعی کنیم ضریب تأثیر این دانشگاه را در حل مشکلات اقتصادی نیز افزایش دهیم.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، نماینده مردم تربت حیدریه نیز در این جلسه خواستار سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و ورود سازمان سما به این حوزه شد.

همچنین در این جلسه رضا عبدالهی، نماینده ماهنشان گفت: در جهانی زندگی می کنیم که رقابت حرف اول را می زند. باید سعی کنیم هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه قابل قبولی در رنکینگ های جهانی دست یابند.

وی افزود: یکی از گرفتاری های اقتصاد امروز ما این است که به دلیل پایین بودن کیفیت مواداولیه، تولیدات ما در بازار جهانی جایی ندارد و بسیاری از منابع و تولیدات ما به همین دلیل هدر می روند.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دید در هر استانی چه پتانسیل ها و ظرفیت هایی وجود دارد تا برای ایجاد رشته و اشتغالزایی در آن برنامه ریزی کرد.

وی ضمن تقدیر از برنامه های دکتر میرزاده بخاطر توسعه تحصیلات تکمیلی افزود: از دانشگاه آزاد اسلامی می خواهیم برای توسعه مناطق در هر استان متناسب با نیازهای آن، برنامه ریزی کند. مطمئنیم دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه های خوبی که آغاز کرده، تأثیر بسزایی در رفع ناهنجاری های جامعه خواهد داشت.

جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این جلسه گفت: دولت باید دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت کرده و از آن در مسیر توسعه کیفی حمایت کند. دانشگاه آزاد اسلامی بعد از توسعه کمی و کیفی در داخل کشور، باید به دنبال توسعه در دیگر کشورها نیز باشد. امروز زمان مناسبی است که دانشگاه آزاد اسلامی در خاورمیانه نیز توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز