خبرگزاری کار ایران

چمران:

زیاده‌روی در مسائل حسابرسی با اصل آن سازگار نیست

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۸۰۳

رئیس شورای شهر تهران گفت: زیاده‌روی در مسائل حسابرسی با اصل آن سازگار نیست و ما حسابرسی شهرداری را به موقع اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به طرح اصلاحیه قانون شوراها مبنی بر کاستن از تعداد اعضای شورا گفت: ما برای دبیر شورای نگهبان آیت‌الله جنتی آنچه را که به نظرمان می‌رسید مطرح و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: بند دوم این اصلاحیه مقرر می‌کرد که موضوع استیضاح شهردار به کمیته حل اختلاف برده شده و چناچه رای نیاورد دوباره شهردار به کار خود بازگردد.

رئیس شورای شهر تهران در این رابطه با بیان اینکه در این بند به نظر ما مغایرت‌های زیادی وجود داشت افزود: با رایزنی‌های انجام شده بند دوم اصلاحیه قانون شوراها مربوط به استیضاح شهردار حذف شده و به کمیسیون شوراها عودت داده شد و با هماهنگی‌های انجام شده و مباحث مطروحه رای لازم را برای طرح در مجلس نیاورد.

چمران اظهار امیدواری کرد که این موضوع از جای دیگر علم نشود و همچنین از خجسته رئیس کمیسیون شوراها به خاطر همکاری در این زمینه تشکر کرد.

رئیس شورای شهر تهران با گلایه از آن دسته از اعضای شورا که در جلسه حسابرسی از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران شورا حضور نداشتند اظهار کرد: این جلسه نیز از جلسات رسمی شورا است و حتی مهم‌تر زیرا مسئله حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: از این پس چنانچه دوستان در این جلسات حضور نداشته باشند، غیبت محسوب شده، در پرونده آنها ثبت می‌شود و اسامی آنها نیز اعلام خواهد شد.

چمران با تاکید براینکه قضاوت درباره حسابرسی هنوز زود است و نمی‌توانیم بلافاصله این موضوع را اعلام کنیم گفت: نمی‌خواهیم حسابرسی شرکت‌ها را با شرکت‌های دولتی مقایسه کنیم و شورا براساس انجام وظیفه نسبت به حسابرسی اقدام می‌کند.

وی با تاکید براینکه شهرداری نیز از این موضوع خوشحال است ادامه داد: اگر تخلفی صورت گرفته باید به مبادی ذیربط گزارش داده شود و زیاده‌روی در مسائل حسابرسی با اصل حسابرسی سازگار نیست و ما حسابرسی شهرداری را به موقع اعلام می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز