خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیشنهاد داد؛

ایجاد مهدکودک‌های مهارتی با همکاری سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۹۷۷

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیشنهاد داد؛ مهدکودک‌های مهارتی با همکاری سازمان بهزیستی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش پرند در جلسه امروز سازمان بهزیستی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادند؛ با توجه به ادغام صورت گرفته در این وزارتخانه همگرایی خاصی میان واحدهای مختلف پیش آید که با توجه به نگاه ویژه وزیر تعاون به آسیب‌دیدگان اجتماعی و خصوصاً نگاه ویژه به سازمان بهزیستی قرار شد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت تعاون وزارت تعاون در کنار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: موضوع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.

پرند اظهار کرد: امروز به دنبال آن هستیم از 700 مرکز دولتی و 14 هزار آموزشگاه آزاد تحت پوشش خود و نیز با استفاده از پتانسیل‌های حوزه تعاون کمک به جامعه هدف بهزیستی را با همگرایی بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دو میلیون مخاطب بیکار، عشایر، روستایی، دانشجو، زندانی و سرباز دارد و همچنین در حوزه زنان خانه دار نیز مخاطبینی دارد بیان کرد: سازمان 150 هزار وزارتخانه، تعاونی و... در خصوص ارتقای نیروی کار تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است.

پرند با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای 6 هزار استاندارد آموزشی در حوزه صنعت، کشاورزی و... دارد گفت: آموزش‌های ما براساس این استانداردها بوده و همچنین استانداردهای آموزشی ویژه معلولان در زمینه‌هایی همچون تولید نهال بذری، درودگری و... داریم.

وی خاطرنشان کرد: استانداردهای آموزشی معلولین براساس نیازها و ویژگی‌های آنان در حوزه آموزشی، مهارتی و نگرش طراحی شدند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با یادآوری برقراری مسابقات بین‌المللی مهارت ویژه معلولان در سال گذشته گفت: همچنین در سال 93 برای نخستین بار مسابقات ملی مهارتی را برای معلولان تحت پوشش بهزیستی برگزار کردیم و پیشنهاد ما آن است که در مسابقات ملی و بین‌المللی به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و آموزش اقدامات خوبی با وزارت تعاون و صندوق کارآفرینی امید داشته‌ایم اظهار کرد: طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را داریم تا براساس آن آموزش‌ها به سرعت به اشتغال تبدیل شوند.

پرند با اشاره به ماده 15 و 16 قانون در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: ماده 15 افرادی را شامل می‌شود که داوطلبانه به بهزیستی مراجعه می‌کنند و براساس آن تعداد زیادی از بخش خصوصی درگیر هستند تا معتادان بهبود یابند. همچنین ماده 16 افرادی هستند که توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شده و به قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌شوند. لذا یکی از برنامه‌های ما برای آسیب‌دیدگان در ماده 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر آن است که آموزش منجر به اشتغال این افراد را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در خصوص آموزش معتادان بهبودیافته باید به موضوع کاردرمانی و تقویت ارتباط بین ذهن و جسم آنان توجه می‌کنیم ادامه داد: برای آنکه این افراد پس از پاک شدن دوباره دچار مشکل نشوند باید به موضوع اشتغال آنان توجه داشت.

پرند عنوان کرد: در حوزه زندان‌ها آمار نشان می‌دهد افرادی که آموزش مهارتی می بینند نرخ بازگشت‌شان به زنان نسبت به افرادی که آموزش ندیده‌اند بسیار کمتر است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین پیشنهاد داد تا به صورت پایلوت طرحی را برای ایجاد مهدکودک‌های مهارتی با سازمان بهزیستی انجام دهند.

پرند معتقد است هر آنچه که در حوزه آموزش باید انجام شود ضروری است از کودکی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بچه‌های ما آن است که استعدادها و نیازهایشان در نظام آموزشی مشخص نمی‌شود.

پرند با اشاره با کنسرسیوم های بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ما آماده‌ایم تا مدل جدیدی در رابطه با کنسرسیوم‌های بین‌المللی و درباره موضوعات خاص با سازمان بهزیستی همکاری کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز