خبرگزاری کار ایران

دیوان عدالت اداری به حفظ حریم خانه آیت‌الله کاشانی رای داد

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۲۲۱

پس از ارائه دادخواست خواهان ملک مجاور منزل آیت الله کاشانی واقع در محدوده بافت تاریخی محله عودلاجان به دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام صدور پروانه ساختمانی، بیش از ارتفاع قانونی در حریم اثار ثبت ملی توسط میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری منطقه 12 ، شعبه اول دیوان عدالت اداری پس از دریافت لایحه و مستندات میراث فرهنگی استان تهران، با رد دادخواست مالک، اقدام میراث فرهنگی و شهرداری را در عدم صدور پروانه درخواستی از سوی شاکی پرونده قانونی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی گفت :طی نامه ای به دیوان عدالت اداری اعلام نمودیم که مطابق ماده پنجم قانون حفظ آثار ملی مصوب آبان 1390 مالک نمی تواند دولت را از اقداماتی که جهت حفظ آثار ملی لازم می دانند ممانعت نماید .

وی افزود : خوشبختانه دستگاه قضایی به ویژه قضات دیوان عدالت اداری با نگاهی متفاوت از گذشته اقدام به صدور رای در حفظ اثار ملی می نمایند که این مهم  به علت آن است که مقوله صیانت از میراث فرهنگی امروز به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده است.

خسروآبادی ادامه داد : استناد دادخواست بیشتر شاکیان به دیوان عدالت اداری برای صدور پروانه ساختمانی در بافت تاریخی ،  ساخت و سازهای صورت گرفته در گذشته است ، اما آنچه برای ما ملاک است قانون است و ما کاری به مجوزهای غیرقانونی صادر شده در گذشته نخواهیم داشت.

خسروآبادی افزود : شکل گیری شورای فنی میراث فرهنگی با حضور صاحب نظران سبب شده است تا پاسخگویی به درخواست های ساخت و ساز در بافت تاریخی با اجماع نظر کارشناسان صورت پذیرد و تا حد امکان از اعلام نظر انفرادی یک کارشناس که ممکن است نظرات شخصی خود را دخیل نماید خودداری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز