خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش عنوان کرد:

ویژگی‌های دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی از دیدگاه تحول بنیادین

کد خبر : ۳۱۹۶۴۶

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:‌ در سند تحول بنیادین از دانش‌آموز خلاق، متخلق به اخلاق الهی، مثبت‌گرا، امیدوار به آینده، ظلم ستیز و عدالت‌گستر به عنوان دانش‌آموز برتر یاد شده که مدارس موظف به فراهم آوردن زمینه دستیابی به این ویژگی‌ها هستند.

به گزارش ایلنا، مهدی نویدادهم با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شده نوع نگاه به دانش‌آموز عوض شود، اظهارکرد: نگاه‌های رایج و متأسفانه غلط باید به سمت نگاهی که دانش‌آموز را امانت الهی و مجموعه‌ای از استعدادهای خدادادی می‌داند، تغییر کند.

وی افزود: دانش‌آموز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تربیت‌پذیر فعال دیده می‌شود بنابراین در تمام سند به جای واژه تربیت کردن از واژه تربیت شدن استفاده شده است.

نوید ادهم ادامه داد: در نگاه اول که مبتنی بر تربیت کردن است کار اصلی بر دوش معلم است و دانش‌آموز عنصری منفعل اما در نگاه دوم معلم تنها تسهیل‌گر فرایند تربیت‌پذیری دانش‌آموز است که در فرآیند یادگیری و یاددهی همه چیز به اراده، انگیزه و تلاش او بستگی دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان این که در سند تحول بنیادین فقط به ساحت تربیتی و علمی دانش آموز تاکید نشده است، خاطرنشان کرد: دراین سند بر استعدادهای متنوع و متکثر و متوازن دانش آموزان توجه ویژه شده و براین اساس نظام آموزشی وظیفه دارد تمام ابعاد وجودی دانش‌آموز را شناسایی و زمینه پرورش استعدادهایش را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در سند تحول از دانش‌آموز خلاق،‌ کارآفرین، متخلق به اخلاق الهی مثبت‌گرا، امیدوار به آینده، هدفمند، ظلم ستیز و عدالت‌گستر به عنوان دانش‌آموز برتر یاد شده که مدارس موظف به فراهم آوردن زمینه دستیابی به این ویژگی‌ها هستند.

نوید افزود: دانش‌آموزان باید کارگروهی را در مدرسه یاد بگیرند و با مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در کلاس درس و مدرسه آشنا شوند.

نوید ادهم بابرشمردن ویژگی‌های دانش آموز منطبق با اهداف سندتحول، اظهارکرد: در تراز جمهوری اسلامی دانش‌آموزی است که با باور به اعتقادات دینی و وفاداری به ارزش‌های اسلامی و ایرانی با ادبیات جهانی آشنایی داشته و مسئولیت خود را در صحنه ملی و جهانی انجام دهد و برای خود اصالت فردی و خانوادگی و رسالت ملی و جهانی قائل باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: دانش‌آموزان همه شایستگی‌ها و مهارت‌های لازم را برای انجام این رسالت‌ها باید در مدارس فرا بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز