خبرگزاری کار ایران

معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر:

67 درصد زندانیان مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند/پیشگیری از اعتیاد زمینه‌ساز کاهش خشونت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۹۶۸

معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: عدم توجه به مداخلات زودرس در بروز اختلالات روانی منجر به اختلالات سلوک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز افشار در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از خشونت با تاکید بر ضرورت انجام مداخلات زودرس در دوران جنینی و خردسالی گفت: شیوع اختلالات روانی در کشور ما قابل توجه است که اگر به مداخلات زودرس توجه نکنیم، منجر به اختلالات سلوک می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد نیز از عوامل بروز خشونت است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 40 تا 44 درصد  جمعیت زندانیان کشور  به علت  مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن در زندان هستند اما و قتی کنکاش می‌کنیم مشاهده می‌شود که آمار بیش از این است و 65 تا67 درصد زندانیان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با مواد مخدر بوده‌اند.

 افشار خاطرنشان کرد: زن‌آزاری ، کودک‌آزاری، اقدام علیه اموال و اشخاص از جرایم مرتبط با مواد مخدر بودند و لذا پرداختن به پیشگیری از اعتیاد مهم است.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد باید از اولویت‌های اول باشد، گفت:اگر پیشگیری از اعتیاد به نحو احسن انجام شود بخش قابل توجهی از خشونت‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز