خبرگزاری کار ایران

هوای تهران ناسالم شد/ غلظت ذرات معلق ۲ برابر حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۰۹۹

تغییر شاخص کیفیت هوای شهر تهران رکورد زد و در فاصله ۴۰ ساعت هوای پایتخت از شرایط پاک در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون دو برابر حد سلامت افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، بررسی شاخص کیفیت هوا در هفته گذشته به دلیل شرایط وارونگی و کاهش دما و استقرار شرایط پایدار در کمتر از دو روز شاخص کیفیت هوا افزایش یافته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

 «مریم نادری»، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: سه روز اول هفته گذشته بارندگی و سرعت باد مناسب موجب کاهش شاخص کیفیت هوا در تهران شد به گونه‌ای که صبح دوشنبه هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفت اما پس از آن به دلیل استقرار شرایط پایدار و کاهش دما و نیز با توجه به حجم بالای ترافیک میزان آلاینده‌های ناشی از منابع متحرک در هوای تهران افزایش یافت و هوا در بامداد روز پنجشنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گفته نادری بالا بودن حجم ترافیک در معابر شهری که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود به ویژه در روزهای بارانی و سرد که شهروندان تهرانی بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند موجب شده هوای شهر تهران پس از بارش در فاصله زمانی کوتاه از شرایط سالم خارج شده و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

او درباره کیفیت هوای امروز شهر تهران گفت: شاخص کیفیت هوا در تهران رو به افزایش است و بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران متأسفانه میزان غلظت آلاینده‌ها در این کلان شهر روند افزایشی داشته به طوریکه میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون برای سومین روز متوالی فرا‌تر از حد استاندارد بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد و امروز (شنبه) پس از ۹۰ ساعت کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم قرار دارد و میانگین غلظت آلاینده PM۲. ۵ از ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب در روز دوشنبه به ۶۴ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافته است.

به گفته نادری شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به شرایط هوا‌شناسی و تداوم وارونگی دما در تهران در ساعات آینده بیش از افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون در ایستگاه‌های ستاد بحران، شهرداری منطقه دو، شهرداری منطقه چهار، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران، سوهانک و فرمانداری شهر ری در شرایط ناسالم قرار دارند.

به گفته نادری در این شرایط توصیه می‌شود گروه‌های حساس جامعه شامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و همچنین زنان باردار، فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز