خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی:

دانشگاه‌ها باید به سمت ثروت آفرینی حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۳۸۴

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ثروت‌آفرینی تاکید کرد و گفت: نقش دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که به مثابه یک دستگاه ثروت‌آفرینی کند.

به گزارش ایلنا، حسن طایی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی دانشگاه کارآفرین و کسب و کار دانشجویی درخصوص اجرای طرح «تاک دانش» گفت: «تاک دانش» با اولویت توانمندسازی، اشتغالپذیری و کارآفرینی پیشبینی شده‌است. منظور از توانمندسازی دادن قدرت به شخص برای انجام عمل است به معنای این‌که وقتی یک فرصت شغلی پیدا میکنیم، باید نسبت به حفظ و تداوم آن نیز مبادرت داشته‌باشیم.

وی توجه به عوامل بیرونی را از مهمترین عوامل اشتغالپذیری ذکر کرد و افزود: دانشجو باید با بهرهگیری از فرصتها بتواند ایجاد ارزش کند، وقتی گفته میشود دانشگاه کارآفرین است، باید بتواند دانشجویان کارآفرین تربیت کند و دانشجویان آنقدر دارای قابلیت شوند تا در برابر مخاطرات فعالیت اقتصادی و ریسکهای آن متعهد باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما میخواهیم انسانهایی تربیت کنیم که با تکیه بر نوآوری و تشخیص نه مصلحت و اقتضائات برای ارزشآفرینی در جامعه تلاش کنند.

طایی بر لزوم راهاندازی مرکز خدمات شغلی دانشگاهی تاکید کرد و بیان داشت: یکی از ضروریترین راههای ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد و راهاندازی مرکز خدمات شغلی دانشگاهی است.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما باید انواع جستجوی شغلی را فرابگیرید، ابتدا با رزومهنویسی آشنا شوید و هر شش ماه یکبار رزومه خود را بهروز کنید و مهارتها و شایستگیهای خود را در رزومه لحاظ کنید.

طایی مراجعه موسسات کاریابی را در ایجاد اشتغال دانشآموختگان دانشگاهی مهم خواند و افزود: کاریابیها، سایتهای شغلی و روزنامهها برای آشنایی با فضای کسب و کار بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: دانشآموختگان باید از مهارتها و شایستگیهایی که دارند در فضای کسب و کار بهره بگیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان استان به ویژه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خواست تا نسبت به طرح همیار کارآفرین مبادرت کنند.

طایی بر لزوم توسعه کسب و کارهای دانشجویی تاکید کرد و ابراز داشت: دانشجویان باید بتوانند نسبت به تجاریسازی ایدههای خود اقدام کنند، فرآیندی که باعث شکلگیری ایده در ذهن میشود باید در قالب تولید کالا و خدمت به بازار عرضه شود زمانی که این مهم تحقق پیدا کرد یک اقدام کارآفرینانه شکل گرفته‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز