خبرگزاری کار ایران

درویش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

چرا مردم نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه حساسیت لازم را ندارند؟!

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۰۸

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم حساسیت و مطالبه گری لازم در مورد مسایل زیست محیطی را ندارند.

 محمد درویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات در ارتباط با میزان حساسیت مردم نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: یکی از مشکلات کلیدی کشور ما در حوزه محیط‌زیست این است که مردم در ارتباط با مطالبات محیط‌زیستی از آگاهی لازم برخوردار نیستند. تلاش ما در سازمان حفاظت محیط‌زیست این است که به سمت افزایش آگاهی پایدار مردم در حوزه محیط زیست برویم، از همین رو از مهد‌کودک‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه در روزهای  گذشته نخستین دوره آموزشی فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که قرار است؛ مربی مهدکودک‌ها باشند؛ آغاز شده است تا بتوانند به کودکان مهدکودکی آموزش‌های لازم را بدهند.

درویش توضیح داد: اگر ما می‌بینیم که فجایع بزرگ زیست محیطی همچون خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین رخداد بیابان‌زایی کره‌زمین در ایران حساسیت زیادی ایجاد نمی‌کند یا آنکه جلگه‌ خوزستان وتالاب بختگان خشک می‌شود و مردم یک صدم از حساسیتی که روی موضوعات دیگر مانند تحریم خودرو دارند را نشان نمی‌دهد؛ به این معناست که متخصصان، مدیران، رسانه‌ها، آموزش وپرورش و وزارت علوم در این حوزه کم‌کاری کرده اند.

مدیرکل دفتر آموزش ومشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط ‌زیست افزود: یک برنامه طنز کودک در یکی از شبکه‌ها جنجال و حساسیت بزرگی را در آذربایجان به راه انداخت و تمام مردم و نخبگان به خاطر آن به میدان آمدند، اما یکصدم این حساسیت را برای خشک شدن دریاچه ارومیه که تمدن آذربایجان را به مخاطره انداخته و تمام چاه‌ها و رودخانه‌های این منطقه را خشک کرده ونیم میلیون هکتار کویر ایجاد کرده است، نمی‌بینیم. آیا خطر خشکی دریاچه ارومیه بزرگتر است یا خطر این برنامه طنز؟ من نمی‌گویم با آن نباید برخورد شود بلکه حتما باید با این مسئله برخورد شود، اما آیا مردم اولویت‌های خودشان را به درستی شناسایی کرده‌اند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز