خبرگزاری کار ایران

سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:

مخازن CNG سیصد دستگاه اتوبوس گازسوز باید تعویض شوند/ ضرورت تامین ۹ میلیارد تومان اعتبار برای جابجایی مخازن

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بر ضرورت تامین ۹ میلیارد تومان اعتبار برای جابجایی مخازن اتوبوس‌های گازسوز تاکید کرد.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه برخورد با رانندگانی که درباره آن‌ها از طرف شهروندان شکایت شده است ضمن اشاره به آموزش ارتباط با شهروندان به خدمه ناوگان اتوبوس‌رانی گفت: به دلیل وجود ترافیک سنگین، خرابی اتوبوس و توقعات مردم قاعدتا ممکن است؛ مشکلاتی ایجاد شود و من منکر آن نیستم.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۸۸۸ پل ارتباطی ما با مردم است و شهروندان از این طریق می‌توانند؛ اعتراضات خود را اعلام کنند، ادامه داد: اگر فرد مورد شکایت از بخش خصوصی باشد، براساس آیین‌نامه‌های انضباطی موجود کمیته‌ای مشتمل بر نماینده شورای شهر، نماینده دولت، نماینده بهره‌بردار و نماینده شرکت واحد تشکیل خواهد شد که موضوع در آن مطرح شده و برخورد با فرد از تذکر شروع و در صورت لزوم تصمیمات مهمتری اتخاذ می‌شود.

سنندجی افزود: اگر فرد نیروی رسمی شرکت واحد اتوبوسرانی باشد، همین روند در شرکت واحد می‌اتفاق افتد، البته ما تنها به دنبال تنبیه نیستیم و ما برای رانندگان مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در این باره توضیح داد: تمامی همکاران ما افرادی خوب و سالم هستند؛ اما ممکن است به دلیل مسائل روحی و روانی همچون هر انسان دیگری در گیر مشکلاتی باشند.

وی گفت: اگر افراد در طول سال خسارت ناشی از تصادف نداشته باشند، پاداش عدم تصادف دریافت می‌کنند و هر دو سال یکبار نیز همکاران را به صورت تشویقی به سفرهای تفریحی و زیارتی می‌فرستیم، لذا ما پیش‌بینی کردیم؛ تشویق‌هایمان بیشتر از تنبیه‌هایمان باشد تا افراد براساس تشویقی که می‌شوند، بهتر کار کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره ضریب امنیتی مخازن اتوبوس‌ها و بویژه آن دسته از اتوبوس‌هایی که از سوخت CNG استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از سال ۸۴ که اتوبوس‌های گازسوز وارد سیستم شده‌اند، قانون‌گذار برای دولت وظیفه‌ای را مشخص کرده‌ بود که برمبنای آن قرار بود؛ با اعتبارات پیش‌بینی شده توسط دولت شرکت‌های دارای اتوبوس‌های گازسوز بتوانند، اقدام به تعویض مخازن سوخت کرده یا تست‌های مرتبط با این اتوبوس‌ها را انجام دهند.

سنندجی با اظهار تاسف از اینکه قریب به ده سال است که به رغم تمامی پیگیری‌های انجام شده اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته موضوع ایمنی اتوبوس‌های گازسوز در شورای شهر تهران مطرح شد و در نهایت شرکت‌واحد تمامی اتوبوس‌های گازسوز را در سطح شهر تهران مورد معاینه مخازن قرارداد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام اتوبوس‌ها دارای برگ معاینه هستند، گفت: اما نکته‌ای که وجود دارد آن است که باید سالی یکبار این اتوبوس‌ها مورد تست چشمی قرار گرفته و هر سه سال یکبار نیز به وسیله دستگاه مورد تست‌ قرار گیرند.

سنندجی با تاکید براینکه وقتی در مخزنی هر روز گاز وارد می‌شود، به دلیل انبساط و انقباض باید مورد تست خستگی قرار گرفته و همچنین به دلیل رطوبت گاز مخازن باید مورد تست پوسیدگی قرار بگیرند؛ اظهار کرد: هر سه سال باید تست‌های با دستگاه انجام شود که در حال حاضر پس از انجام تست‌های چشمی وارد مرحله انجام تست‌های سه ساله خواهیم شد و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که آیا ضروری است مخازن جابجا شوند یا خیر؟

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به ضرورت جابجایی مخازن سوخت ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بیان کرد: در حال حاضر کار جابجایی بیشتر این اتوبوس‌ها انجام شده، اما هنوز ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیازمند تغییر مخازن هستند.

وی عنوان کرد: مکاتباتی انجام داده‌ایم که به محض تامین اعتبار مخازن جابجا خواهند شد.

سنندجی با تاکید براینکه برای جابجایی مخازن ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: هر اتوبوس نزدیک به ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد که خوشبختانه کار تست و تعویض مخازن CNG را با همکاری و نظارت سازمان استاندارد انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: اگر قرار است؛ اتوبوسرانی مدرن داشته باشیم ۴ گام باید برداریم که شامل وجود خطوط خوب با دسترسی سریع، وجود سیستم اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، ناوگان متناسب برای استفاده تمامی افراد در هر سن و شرایط اعم از سالمند، معلول و... و در نهایت خدمه آموزش دیده‌ای که بتوانند اتوبوس را راهبری و مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: این چهار گام برای رسیدن به سیستم اتوبوسرانی مدرن ضروری است که طی ۴، ۵ سال اخیر برای رسیدن به این سیستم تلاش کرده‌ایم و در حال حاضر در این زمینه سایتی طراحی کرده‌ایم و همچنین سیستمی وجود دارد که اگر کد ایستگاه را به سامانه ۲۰۰۰۱۱۱ پیامک بزنید، زمان ورود اتوبوس به ایستگاه را نشان می‌دهد. همچنین در این راستا در ایستگاه‌های اتوبوس مانیتور برای نمایش زمان ورود اتوبوس به ایستگاه نصب شده است.

سنندجی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر خدمه ما در حال آموزش هستند، اما متاسفانه ناوگان ما ناوگان مناسبی نیست و بیشترین اعتراضی که مردم به ما دارند نسبت به نامناسب بودن ناوگان است.

کد خبر : ۳۲۱۶۶۴