خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت اعلام کرد:

600 میلیارد دلار هزینه سالانه درمان دیابت در دنیا

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۷۲۱

معاون بهداشت هزینه سالانه درمان دیابت در دنیا را 600 میلیارد دلار و در ایران 3.8 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا؛ علی اکبر سیاری با اعلام این خبر در مراسم روز جهانی دیابت در تالار امام بیمارستان امام (ره) گفت: 400 میلیون نفر در دنیا دیابت دارند که تا سال 2030 به 600 میلیون نفر افزایش می یابد، و در این میان سالانه پنج میلیون نفر بر اثر این بیماری می میرند.

وی افزود: در ایران 4.5 میلیون نفر دیابت دارند که تا دو سال آینده به شش میلیون نفر افزایش می یابد و این در حالی است که  50 درصد از دیابت خود خبر ندارند.

سیاری بیان داشت: دو عامل اصلی دیابت رفتار فردی و زمینه های خطر بیولوژیک است. رفتار فردی مثل عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب و عوامل بیولوژیک هم مثل ژنتیک افراد است.

معاون بهداشت ادامه داد: در کشورما 15 میلیون نفر کلسترول بالا دارند که ناشی از تغذیه نامناسب و عدم رعایت موارد مربوطه است. همچنین افراد باید روزی نیم ساعت پیاده روی کنند که متاسفانه خیلی ها این کار را نمی کنند.

سیاری افزود: بالای 50 درصد بیماران فشار خون از بیماری خود خبر ندارند. 10 میلیون نفر در کشور فشارخون دارند که 4 میلیون نفر آنان ساکن روستاها هستند.

معاون بهداشت گفت: در سال 93 شبکه بهداشت یک میلیون نفر از این افراد را شناسایی کرده که 400 هزار نفرشان ساکن روستاهستند و 83 درصدشان تحت مراقبت قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز