خبرگزاری کار ایران

تردد زائران اربعین ۲۱ استان کشور از مرز مهران

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۹۰۸

استاندار ایلام گفت: براساس برنامه ریزی و تمهیدات وزارت کشور در ساماندهی مرز‌ها، زائران اربعین حسینی ۲۱ استان از مرز بین المللی مهران تردد می‌کنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان اظهارکرد: طبق برنامه اعلام شده ازسوی وزارت کشور، زائران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان و ایلام از مرز مهران تردد خواهند کرد.

وی افزود: اکنون تمام امکانات دستگاه‌ها و ظرفیت‌های مردمی درحد توانایی استان ایلام برای پذیرایی از زائران و عاشقان اباعبدالله (ع) آماده است.

استاندار ایلام با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی استان و استقاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارائه خدمات به زائران در ایام اربعین یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی درگیر در توسعه زیرساخت‌های اربعین تا پنجشنبه هفته آینده وقت دارند ۱۰۰ درصد کار تعهد شده را تحویل دهند تا برای ورود زائران و مدیریت کنگره عظیم اربعین مهیا شوند.

مروارید افزود: رئیسان کمیته‌های هشت گانه، مدیران کل و کسانی که در همایش بزرگ اربعین دخیل هستند باید با سنجش میزان آمادگی خود از وضعیت کمیته‌ها آگاهی داشته باشند و برای رفع موانع احتمالی اقدام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها، فضای همدلی و تعامل موجود میان مردم و مسئولان این استان افزود: اینجانب در گفت‌و‌گو با وزیر کشور به پشتوانه مردمی و عشق به اباعبدالله الحسین (ع)، مدیریت جهادی، پیشینه مردم در دفاع مقدس و ولایت مداری و ارادت به ارزش‌های ناب اسلامی، آمادگی استان را برای تردد سه میلیون نفر زائر از مرز مهران اعلام کردم.

مروارید با اشاره به آغاز صدور ویزا برای زائران در استان ایلام گفت: با هماهنگی مقام‌های ارشد ایران و عراق و به منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی علاوه بر چهار کنسولگری عراق در شهرهای اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد، ۱۱ دفتر نمایندگی موقت کنسولی صدور ویزا نیز از روز گذشته در دیگر شهرهای ایران از جمله ایلام دایر شده است.

مرز مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام و ۳۲۰ کیلومتری کربلای معلی امن‌ترین، نزدیک‌ترین، و ارزان‌ترین مسیر برای تردد زائران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز