خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

دستگیری عضو داعش در تهران نداشتیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف یک تن مواد مخدر در عملیات شب گذشته پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در تشریح جزئیات این عملیات گفت: این میزان مواد از یک شبکه قاچاق ۱۱ نفره که در بخش تهیه، توزیع و فروش مواد فعال بودند در قلب تهران کشف شده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته نیز سه مرحله عملیات دستگیری انجام شده که در مجموع ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این عملیات‌ها کشف و ضبط شده است.

نده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرکردگان این شبکه در پاکستان هستند، گفت: این باند در شش ماه گذشته شناسایی شدند.

سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: از آغاز سال تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر ۴۲ درصد افزایش یافته که در این میان ۴۱ باند دستگیر و منهدم شده و اعضای آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ تن مواد مخدر در سطح شهر تهران کشف شده است، گفت: در مجموع ۵۰۰ نفر در قالب باندهای فروش، توزیع و ورود مواد مخدر دستگیر شده‌اند و تعداد خرده‌فروشان دستگیر شده نیز به بیش از چند هزار نفر می‌رسد.

وی درباره ادامه مشکلات برای نگهداری خرده‌فروشان مواد مخدر گفت: درباره این مشکلات ما همه چیز را بیان کرده‌ایم و دیگر باید از سایر نهاد‌ها پاسخ بخواهید. با این وجود پلیس موظف است با جرم مشهود و جرایم سطح شهر برخورد کند.

در تهران دستگیری عضو داعش نداشتیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره شایعات حضور داعش در تهران گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی رخ داده است مردم اخبار مختلف را رصد می‌کنند، همکاران ما در مجموعه پایتخت فعال هستند و از هر گونه اتفاق جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: پلیس تهران، نیروی کارآمد و آموزش‌دیده‌ای دارد و پیش‌بینی هر گونه اتفاقی در سطح تهران انجام شده است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه عضوی از داعش در سطح تهران دستگیر نشده است، گفت: تمرینات نیروی پلیس به طور مرتب انجام می‌شود تا آمادگی نیرو‌ها به صورت کامل حفظ شود. همکاران ما در سطح شهر تهران جان بر کف هستند و جان خود را برای مردم می‌دهند.

پلیس مسئول امنیت جلسات مجوزدار است

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسات از سوی طیف‌ها و گروه‌های مختلف در آستانه برگزاری انتخابات مجلس و بحث تامین امنیت  این جلسات گفت: پلیس مسئول امنیت جلسات مجوزدار است. آن جلساتی که مجوز داشته باشد، امنیت‌شان از سوی پلیس تامین می‌شود.

این مقام انتظامی درباره تخلفاتی که در مترو رخ می‌دهد، گفت: در مترو نیز پلیس مترو حضور دارد و تلاش می‌کند امنیت آن را برقرار کند. این نیرو‌ها شخصی بوده و ربطی به پلیس ندارند اما برای همین موضوع جذب شده‌اند.

سردار ساجدی‌نیا تاکید کرد: با این وجود اگر پلیس صحنه تخلفی را ببیند به عنوان جرم مشهود باید با آن برخورد کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برگزاری اجلاس و تدابیر امنیتی مربوط به این رویداد گفت: تلاش ما بر این است که وضعیت مناسبی در سطح شهر تهران داشته باشیم. عمده بحث ما این است که در اطراف سالن اجلاس محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

۹۰ درصد پرونده‌های قتل سال جاری کشف شده است

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره وضعیت پرونده‌های قتل در تهران گفت: اکثر پرونده‌های قتل سال گذشته به نتیجه رسیده است. ما نیز در تهران شاهد افزایش میزان قتل نبودیم و ۹۰ درصد پرونده‌های امسال نیز کشف شده است.

 

ساجدی‌نیا درباره بروز قتل‌های زنجیره‌ای در تهران گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد ما هیچ تشابهی در قتل‌ها را شاهد نبودیم.

وی درباره انتشار عکس‌ خصوصی افراد در فضای مجازی و نظارت پلیس بر این موضوع گفت: اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد پلیس به چنین موضوعاتی ورود پیدا می‌کند.

دستفروشان ساماندهی می‌شوند

وی درباره طرح ساماندهی دستفروشان و متکدیان و همکاری پلیس با شهرداری گفت: هدف از چنین اقداماتی برخورد سلبی نیست، بلکه اقدامات ایجابی است. دستفروشان دستگیر نمی‌شوند بلکه شناسایی می‌شوند تا به وضعیت آن‌ها سامان داده شود.

کد خبر : ۳۲۴۰۶۵