خبرگزاری کار ایران

لاهوتی

برخورد با لایه‌های شبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۲۳

عضو کمیسیون آیین نامه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در برخورد با لایه‌های شبکه های تولید و توزیع مواد مخدر ‏ کوتاهی شود، گفت: اجتماعی شدن امر مقابله با اعتیاد که آفتی برای قشر نوجوان و جوان کشور شده، برخورد اساسی بالایه‌های کلان و زیربنایی تولید و عرضه موادمخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی افزود: برخورد انتظامی و نظامی نباید فقط با خرده فروشان مواد مخدر انجام ‌شود، لایه‌های کلان باندها آزادانه به تولید مواد و محرک‌های جدید مشغول هستند و دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی باید این تعداد افراد را که بر ریشه مواد مخدر دامن می زنند، بسوزانند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک اراده جدی و محکم است و باید از برخوردهای اساسی با عاملان اصلی این مواد شروع شود.

لاهوتی در ادامه، فرهنگ سازی در حوزه اعتیاد را مهم دانست و گفت: خانواده‌ها باید در این زمینه وارد عمل شوند، والدین دلسوزتر از سایر افراد هستند، باید از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند.

وی افزود: وجود یک فرد معتاد در خانواده، به زندگی هر یک از اعضا خانواده به نحوی صدمه می زند، به این دلیل که خانواده معتاد برای ادامه حیات مجبور می شوند که تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند تا بتوانند با تاثیرات مخرب اعتیاد کنار بیایند.

عضو کمیسیون آیین نامه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تغییرات به مرور زمان باعث می شود تا زندگی خود آنها نیز به فلاکت و بدبختی کشیده شود.

لاهوتی با اشاره به اینکه وجود قوانین و مقررات اصولی در خانواده یکی از کلیدی ترین مسائل، برای درک و شناخت درست است ، اضافه کرد:خانواده قلب جامعه است و والدین از عوامل مهمی هستند که می توانند به نوجوان کمک کنند تا از عهده آن چه لازمه استقلال است برآید و به انسانی توانا، متکی به خود و دارای تصویری مثبت از خود تبدیل شود و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را باور کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که از لحاظ فرهنگی در امر مقابله با اعتیاد به عهده والدین است ،آگاهی فرزندان بوده که قاطعانه به وسوسه مصرف مواد مخدر نه بگویند.

به گفته لاهوتی ،افزایش حضور والدین در منزل، تقویت ارتباط‌های عاطفی میان اعضای خانواده، توجه به ارزش‌های اخلاقی و معنوی در زندگی و اهمیت قائل شدن پدر و مادر برای مبانی اعتقادی ، ارزشی و مذهبی کمک می کند که نوجوان با بکارگیری راهکارهایی از جانب خانواده، بتواند سکان زندگی خویش را در میان دریای پر تلاطم اعتیاد درست هدایت کند.

وی افزود: هر نوع کمبود عاطفی یا روابط آشفته در خانواده، فرد را به دنبال عامل تسکین دهنده می کشاند و این خطر بزرگ به ویژه وقتی جدی تلقی می شود که گروه های سود جو به آسانی در گوشه و کنار شهر مواد مخدر را توزیع می‌کنند و باندهای قاچاق به این فاجعه دامن می زنند.

لاهوتی تصریح کرد: در خانواده ای امن، نوجوان می‌آموزد که هر خطری را نباید در زندگی تجربه کرد و می پذیرد که تحت هیچ شرایطی و حتی در اوج مشکلات، مواد مخدر را تجربه نکند، زیرا اعتیاد، مولد تمام آسیب ها و مشکلات جسمی و روانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز