خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

تغذیه کودکان مادران زندانی مناسب نیست/ زندان‌های زنان باید مهدکودک داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۵۳

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: باید کیفیت خدمات به کودکانی که در کنار مادرانشان در زندان هستند، ارتقا یابد و فضای نگهداری و غذای مناسب در اختیار این کودکان قرار گیرد.

حبیب‌اله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه حمایت سازمان بهزیستی کشور از خانواده زندانیان با بیان اینکه تعدادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان را همسران زندانیان تشکیل می‌دهند، گفت: تصمیم داریم؛ زنان سرپرست خانوار را سطح‌بندی کنیم، زیرا خانمی که سرپرست خانوار بوده و  همسرش نیز دارای  معلولیت است؛ نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد. همچنین زنانی که به علت زندانی شدن همسر سرپرست خانوار است، نیازهای دیگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با دسته‌بندی زنان سرپرست خانوار می‌توانیم به صورت تخصصی‌تر خدمات خود را به این گروه‌ها ارائه دهیم، ادامه داد:  نهاد اصلی حمایت از خانواده زندانیان، انجمن حمایت از خانواده زندانیان است، اما سازمان بهزیستی نیز با این انجمن همکاری‌هایی دارد.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: در خصوص خانواده زندانیان اصل برآن است که کودکان کمتر از 2 سال در کنار مادران خود باشند، بنابراین اگر مادری در زندان به سر می‌برد؛ فرزندش باید در کنار وی باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه  کودکانی بالای 2 سال را که دارای مادر زندانی بوده و پدرانشان هم از عهده سرپرستی آنان برنمی‌آیند؛ در مراکز خود پذیرش می‌کنیم، افزود: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها تاسیس مهدکودک در کنار زندان‌ها است که در حال حاضر برخی از زندان‌ها دارای مهدکودک بوده و برخی دیگر نیز فاقد این مراکز هستند.

وی با تاکیدبراینکه باید کیفیت خدمات به کودکانی که در کنار مادرانشان در زندان هستند؛ ارتقا یابد و فضای نگهداری و غذای مناسب در اختیار این کودکان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ضروری است؛ رویکردهای مددکاری در زندان‌ها تقویت شود تا از طریق اقدامات مددکاری و روانشناسی نرخ بازگشت به زندان‌ها کاهش یابد.

مسعودی فرید با بیان اینکه با سازمان‌زندان‌ها چند سال قبل تفاهم‌نامه‌ای در جهت خدمت‌رسانی به کودکان داشته‌ایم؛ بیان کرد: باید در کنار زندان‌های زنان، مهدکودک‌هایی برای فرزندان آنان تاسیس شود. همچنین اگر مردی زندانی بود و همسرش هم در قید حیات نبود، کودک مستقیما به سازمان بهزیستی سپرده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز