خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا صورت گرفت؛

افشاگری یک عضو سازمان نظام پزشکی تهران از اجرای طرح تحول سلامت

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به نارضایتی پزشکان از اجرای طرح تحول سلامت گفت: بیماران هم به دلیل صف‌های طولانی نوبت و کاهش سطح خدمات از اجرای این طرح ناراضی هستند.

محمد مهدی قیامت در گفت‌و‌گو با خبرگار ایلنا با تاکیدبراینکه طرح تحول سلامت به صورت معیوب اجرا شده است، گفت: طرح تحول سلامت می‌توانست یک طرح مترقی برای کشور باشد به شرط اینکه نقاط ضعف آن مرتفع می‌شد و پیش از اجرا کار کار‌شناسی واقعی درباره آن صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیازمند منابع پایدار برای طرح تحول سلامت هستیم، گفت: در‌‌‌ همان ابتدا عنوان کردیم که اجرای طرح با این شرایط تنها هزینه خواهد داشت و کمک زیادی به وضعیت سلامت کشور نمی‌کند.

قیامت خاطرنشان کرد: ماه‌ها است که حق الزحمه پزشکان جوان تمام وقت دانشگاهی پرداخت نشده است، آیا این افراد هزینه زندگی ندارند؟ علاوه بر آن اجازه کار در خارج از بیمارستان‌های دانشگاهی به پزشکان جوان داده نمی‌شود.

رئیس انجمن بیهوشی ایران گفت: همه گروه‌های پزشکی از اجرای این طرح و فعالیت در این طرح ناراضی هستند.

وی افزود: الان هم پزشکان انگیزه‌شان برای حضور در طرح کم شده است و هم بیماران از اجرای طرح رضایت ندارند.

قیامت خاطر نشان کرد: اگر این طرح به خوبی اجرا می‌شد؛ برای مردم و پزشکان طرح خوبی بود. پرداخت‌ها عادلانه می‌شد و هزینه پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا می‌کرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران گفت: نارضایتی بیماران از آن جهت افزایش یافته که باید زیرساخت‌های مناسب برای طرح در نظر گرفته می‌شد.

به گفته رئیس انجمن بیهوشی ایران بیماران به سمت بیمارستان‌های دولتی سوق داده شدند؛ در حالی که این بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش این همه بیمار ندارند.

قیامت خاطرنشان کرد: این روز‌ها بیماران پشت صف‌های طولانی نوبت بیمارستان‌ها می‌مانند و شاهد این هستیم که کیفیت خدمات نیز کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه بحث هتلینگ بیمارستان‌ها نیز مناسب اجرا نشد، افزود: از طرفی سوال این است که کدام بیمارستان دولتی به صورت مناسب بازسازی شد و تجهیزات جدید به آن وارد شد؟ هزینه‌ها در هتلینگ بیمارستان‌ها در بخش‌هایی هزینه شد که نیاز نبود.

کد خبر : ۳۲۵۰۳۶