خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت جوانان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۱۴۵

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تشکیل کمیته بررسی زمینه‌های همکاری مشترک میان این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور استفاده از ظرفیت جوانان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان هلال احمر و احمد میدری؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی فعالیت‌های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

حبیبی در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های داوطلبانه موجود در جوانان عضو جمعیت و فعال در کانون‌های دانشجویی، جوانان، دانش آموزی، دانشجویی و... این سازمان، بستر همکاری مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم است.

وی همچنین با برشمردن دیگر زمینه‌های همکاری میان دو مجموعه گفت: در بحث حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا، تیم‌های سحر این سازمان در قالب گروه‌های ۱۳ نفره، آموزش دیده و فعالیت می‌کنند که در این خصوص نیز می‌توان زمینه همکاری مشترک را فراهم کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت حفظ کرامت کودکان تحت سرپرست بهزیستی، اظهار داشت: می‌توان با عقد پیمان برادری میان اعضای جوان این سازمان با کودکان بهزیستی، از ظرفیت جوانان به منظور حمایت‌های معنوی، عاطفی و آموزشی از کودکان بهزیستی بهره برد.

به گفته وی بستر انسانی لازم در امور داوطلبانه وجود دارد و افراد بسیاری مشتاق همکاری در امور داوطلبانه و بشردوستانه هستند که باید با نشان دادن مسیر، راههای مداخله برای افراد در این امور را مشخص کنیم.

تجربه جذب و ساماندهی نیروهای داوطلب در هلال احمر

میدری؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری دو مجموعه گفت: ماهیت کار در سازمان بهزیستی داوطلب محور نیست بر همین اساس این سازمان با کمبود نیروی داوطلب مواجه است در حالی که تجربه جذب و ساماندهی چنین نیروهای جوان و داوطلبی در جمعیت هلال احمر وجود دارد.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از نیروهای جوان و داوطلب این سازمان به منظور بهبود فعالیت‌های بهزیسی شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هلال احمر با توان بالای ساماندهی نیروهای انسانی داوطلب، می‌تواند همکاری مناسبی با این وزارتخانه در زمینه‌های اجتماعی و حمایتی داشته باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای، زمینه‌های همکاری میان این دو مجموعه و اجرای فعالیت‌های داوطلبانه، بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز