خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

معاونت امور جوانان از طرح‌های ملی سمن‌ها حمایت می کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۲۱۹

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سال ۹۵ از ۳۱ طرح ملی جوانان حمایت می‌کنیم، گفت: در هر استان از یک طرح ملی سمن‌های جوانان حمایت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رستمی در جلسه هم اندیشی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها با بیان ضرورت ارتقاء سرمایه اجتماعی جوانان افزود: افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی از مواردی است که اگر تحقق یابد تبدیل به سرمایه‌ای بزرگ در حوزه جوانان می‌شود.

رستمی افزود: در چند سال گذشته مشارکت اجتماعی جوانان یک تهدید به شمار می‌رفت اما در دولت یازدهم مشارکت اجتماعی جوانان یک فرصت است.

وی با اشاره به در سایه رفتن حوزه جوانان تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ وزارت ورزش و جوانان به حاشیه رفتن حوزه جوانان بود که با تاکیدات وزیر ورزش و جوانان در حال بازیابی بخش جوانان هستیم و این امر به نقطه عملیاتی و مطلوب نمی‌رسد مگر آنکه مدیران کل ورزش و جوانان استان نقش دوگانه ورزش و جوانان را بپذیرند.

رستمی با بیان انتظارات از استان‌ها گفت: در سطح سیاست‌گذاری، هماهنگی و ساماندهی امور جوانان، مدیرکل هر استان باید به صورت مستقیم ورود کند که راهکار آن تشکیل منظم جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان است و هر ماه یک بار باید جلسه ستاد ساماندهی استان با حضور استاندار برگزار شود.

وی ادامه داد: در این جلسات تکالیفی برای دستگاه‌های دولتی پیش بینی شود. همچنین در هر جلسه یک نماینده از بخش خصوصی یا نهاد مدنی یا سمن‌هایی که دارای پیشنهاد عملیاتی در حوزه جوانان هستند دعوت شوند و پیشنهادات آن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتظار دیگر ما این است که مدیران کل، ورود برنامه‌ای و بودجه‌ای به حوزه جوانان داشته باشند چرا که بی‌توجهی به برنامه و بودجه‌های حوزه جوانان مانع از پیشبرد اهداف دولت در این حوزه خواهد شد.

عقب ماندگی‌های دو سال گذشته باید جبران شود

رستمی با بیان اینکه رئیس جمهور با صراحت بر پرداختن به امور جوانان تأکید داشته‌اند، افزود: پرداختن به طور ویژه به موضوع جوانان تکلیفی است که ریاست جمهوری از ما خواسته‌اند و عقب ماندگی‌های دو سال گذشته باید جبران شود.

رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیای حوزه جوانان گفت: برای برنامه ششم توسعه باید احکامی پیشنهاد بدهیم که فضا و شرایط مناسب تری در حوزه جوانان ایجاد شود. همچنین برای افزایش بودجه حوزه جوانان رایزنی‌های گسترده‌ای داشته‌ایم و مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان درخواست بودجه داده‌ایم که امیدواریم بخش عمده این مبلغ تحقق پیدا کند.

عملکرد حوزه جوانان شاخص مهم ارزیابی مدیران کل استان‌ها

رستمی با بیان اینکه در سال ۹۵ از ۳۱ طرح ملی جوانان حمایت می‌کنیم افزود: در هر استان از یک طرح ملی سمن‌های استان حمایت می‌کنیم و تأمین اعتبار آن به این صورت است که ۳۰درصد توسط معاونت ساماندهی امور جوانان۳۰ درصد از محل اعتبارات استانی و ۴۰ درصد دیگر با مشارکت بخش خصوصی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز