خبرگزاری کار ایران

سازمان حج و زیارت در گذشت رکن آبادی را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۲۶۸

رئیس سازمان حج خبر درگذشت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در بیروت را تأیید کرد.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در خصوص تأیید خبر فوت سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: شناسایی اولیه پیکر آقای رکن آبادی هفته گذشته انجام گرفته بود و سعودی‌ها عکس‌هایی از ایشان را در اختیار ما قرار دادند و همزمان با اعزام خانواده محترم دکتر رکن آبادی به مکه مکرمه این عکس‌ها برای تشخیص هویت در اختیار خانواده ایشان نیز قرار گرفت.

وی افزود: کار تطبیق چهره دکتر رکن آبادی توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی انجام گرفت و بدلیل حساسیت موضوع آزمایش DNA بستگان درجه یک ایشان نیر تطبیق داده شد همچنین تطبیق اثر انگشت ایشان انجام گرفت در ضمن اقلام همراه ایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حج ادامه داد: نهایتاً روز گذشته با تأیید خانواده محترم ایشان بطور قطعی اعلام شد که پیکر دکتر رکن آبادی جز پیکرهایی است که در ایام ۱۸ ذیحجه در محل مقبره الشهدای مکه دفن شده بود.

وی در خصوص تعیین وضعیت باقی مفقودین فاجعه منا گفت: بر اساس توافقی که در کمیته مشترک ایران و عربستان صورت گرفته نسبت به اعزام خانواده عزیزانی که تاکنون اطلاعی از آن‌ها در دست نیست، اقدام شده است تا مسیر تشخیص هویت را بصورت جدی‌تر پیگیری کنیم.

اوحدی بیان کرد: در عربستان DNA از بستگان درجه یک مفقودین گرفته می‌شود و کار تطبیق DNA صورت می‌گیرد وامیدواریم با اعزام خانواده‌های این عزیزان بتوانیم ظرف ۱۰ روز آینده تعیین وضعیت سایر مفقودین را بصورت جدی‌تر دنبال کنیم.

وی در خصوص زمان انتقال پیکر رکن آبادی به کشور گفت: موضوع را دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و کنسولگری ایران در جده دنبال می‌کنند و اگربتوانیم تشریفات پرواز را انجام دهیم امیدواریم امشب بتوانیم نسبت به انتقال پیکر مطهر سفیر سابق ایران در بیروت و سه پیکر مطهر دیگر از جان باختگان اقدام کنیم.

سازمان حج و زیارت ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بزرگوار رکن آبادی و خانواده‌های سایر جان باختگان مظلوم فاجعه منا، درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب، کلیه بازماندگان و ملت شریف و داغدار ایران تسلیت عرض می‌نماید و برای جان باختگان رضوان و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز