خبرگزاری کار ایران

وزیر امورخارجه یونان فردا به دانشگاه تهران می‌رود

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۷۴۴

وزیر امورخارجه یونان، روز یکشنبه هشتم آذر ماه، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، جورجیوس آیفانتیس، سفیر یونان در ایران در دیدار با دکتر محمد باقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در این باره گفت: «سفر وزیر امور خارجه کشور متبوعش به ایران، یک سفر مهم و تاثیرگذار بر روابط دو کشور ایران و یونان خواهد بود.ایرانیان همیشه ذهنیت خوبی نزد یونانیان داشته و روابط دو ملت بسیار صمیمانه و نزدیک است».

وی با اشاره به نقش ایران در منطقه گفت: «ایران همیشه نقش مهمی در منطقه ایفا کرده و اهمیت کشور ایران، به عنوان یک فاکتور تثبیت کننده بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اکنون که داعش مبنای بسیاری از ناامنی‌ها و ترورها نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در اروپا است، نقش پر رنگ ایران در تثبیت امنیت بسیار هویداتر است».

سفیر یونان افزود: «ما در همه زمینه‌ها همکاری خوبی با ایران داریم، اما می‌خواهیم به خصوص مناسبات دانشگاهی را با دیدار وزیر خارجه یونان به عنوان یک نقطه عطف تقویت کنیم؛ چراکه این روابط تا کنون از استحکام کافی برخوردار نبوده و با توجه به سابقه دانشگاهی وزیر که هم در یونان و هم در اروپا به عنوان یک اندیشمند تاثیرگذار و شناخته شده است، می‌توانیم روابط دانشگاهی را در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و امور علمی، دانشگاهی و فرهنگی و دیدارهای دوجانبه دانشگاهی گسترش دهیم».

وی مبادلات دانشگاهی گسترده دو طرف را مبنای استحکام مناسبات دو جانبه به‌خصوص توریسم و توسعه انسانی ذکر کرد.

دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز با اشاره به اینکه کشور یونان از کشورهای صاحب تمدن و فرهنگ جهان است گفت: «روابط تاریخی و دوستانه دو کشور زمینه‌ساز استحکام روابط دانشگاهی است».

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، با اشاره به سابقه تاریخی و دیرینه دانشگاه تهران در امور آکادمیک و علمی و ارایه آماری از فعالیت‌های آکادمیک دانشگاه گفت: «بسیاری از شخصیت‌های علمی و سیاسی دنیا، ضمن سفر به کشورمان از دانشگاه تهران بازدید و در دانشگاه سخنرانی کرده‌اند که مورد استقبال جامعه دانشگاهی قرار گرفته است و در همین راستا دیدار و سخنرانی وزیر امور خارجه یونان هم که خود یک اندیشمند دانشگاهی است، می‌تواند تاثیر لازم را بر تقویت روابط دانشگاهی بگذارد».

عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی وهمکاری‌های بین‌المللی دانشگاه نیز، در این دیدار، سوابق همکاری با دانشگاه‌های یونان را برشمرد و خواستار تقویت و توسعه تبادلات دانشگاهی شد.

 عنوان سخنرانی وزیر امورخارجه یونان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران «نقش یونان در خاورمیانه و اروپا» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز