خبرگزاری کار ایران

هاشم‌خانی:

بخش عمده بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و تجهیزات می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۷۹۳

دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با بیان اینکه سهم هر دانش آموز در مدارس دولتی 2300 تومان است، اظهار داشت: در سال 92 که دولت جدید روی کار آمد 70 درصد خانواده ها در سیستان و بلوچستان زیر 1000 تومان برای امر آموزش اختصاص داده‌اند که اکنون وضعیت کمی تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم هاشم خانی دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی در این کنفرانس که هم اکنون در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر توفیقات خوبی در محرومیت زدایی کمی داشته و میانگین تحصیلات افراد بالای 25 سال و رشد مخصوصی را تجربه کرده است و حالا وقت آن است که به محرومیت زدایی کیفی بپردازیم.

وی افزود: وقتی یک فرد در سیستان و بلوچستان یک سال تحصیل می کند، امید به درآمدزایی او 5/2 برابر و اگر این فرد در تهران یک سال تحصیل کند امید به درآمدزایی 5/7 برابر می شود.

هاشم خانی ادامه داد: در حال حاضر اعتبار و بودجه ای که برای امور زندان و شورای حل اختلاف و غیره هزینه می شود، دو برابر کل سرانه دانش آموزان است.

دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با تاکید بر اینکه صرفا اختصاص پول نقد روش فقرزدایی آموزشی نیست، اظهار داشت: پس از زمانی که اقتصاد ما وارد رکود شد، مخارج آموزشی خانوارهای فقیر ما به صفر رسید.

وی ادامه داد: بخش عمده از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و تجهیزات می‌شود، این درحالی است که این سهم از سال 80 نسبت به قبل کاهش یافته است.

هاشم خانی با بیان این مطلب که سهم هر دانش‌آموز در مدارس دولتی 2300 تومان است، اظهار داشت: در سال 92 که دولت جدید روی کار آمد، 70 درصد خانواده ها در سیستان و بلوچستان زیر 1000 تومان برای امر آموزش اختصاص داده اند که اکنون وضعیت کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز