خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

کمک 800 میلیاردی خیرین برای مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۱۸۰

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سالی که گذشت 110 مدرسه در کشور تنها با یک دانش‌آموز اداره شد، اظهار داشت: همچنین 4 هزار و 800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز داریم و این یعنی تلاش آموزش و پرورش در توسعه کمی عدالت قابل توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: عدالت آموزشی به دو بعد کمی وکیفی تقسیم می‌شود که در بعد کمی تاکید بر این است که هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نماند و یا به تعبیری آموزش تحت پوشش به صددرصد برسد.

وی افزود: در حال حاضر بحث عدالت کمی در دوره ابتدایی به نتیجه رسیده به این معنا که قریب به 99 درصد از دانش‌آموزان و کودکان 6 تا 11 سال که در سن تحصیل هستند، در مدرسه‌اند و ما در رابطه با عدالت کیفی موفق عمل کرد‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سالی که گذشت 110 مدرسه در کشور تنها با یک دانش‌آموز اداره شد، اظهار داشت: البته اداره این مدارس به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست همچنین 4 هزار و 800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز داریم و این یعنی تلاش آموزش و پرورش در توسعه کمی عدالت قابل توجه بوده است.

فانی با بیان این مطلب که در دوره ابتدایی 99 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش قرار دارند، افزود: همچنین در دوره متوسطه اول حدود 94 درصد دانش‌آموزان و در دوره متوسطه دوم بیش از 82 درصد در مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کلاس با هر تعداد در هر نقطه‌ای کار مشکلی است خاطرنشان کرد: در مناطقی که تردد دانش‌آموزان مخصوصا در زمستان با مشکل روبرو است ما به روش شبانه‌روزی، مدارس را اداره می‌کنیم و در حال حاضر 400 هزار نفر از دانش‌آموزان ما در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش به مشکلات مدارس شبانه‌روزی اشاره و عنوان کرد: بحث اسکان دانش‌آموزان، خوابگاه‌ها، تجهیزات خوابگاهی و هزینه اسکان دانش‌آموزان از جمله مشکلات این مدارس است همچنین دادن سه نوبت غذا به 400 هزار دانش‌آموز کار بسیار پرهزینه‌ای است که البته دولت در حد توان خود کمک کرده‌است.

فانی به بعد کیفی عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: این سوال مطرح است که آیا حدود 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموزی که در 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند آیا همه این مدارس از کیفیت لازم برخوردار است؟

وی سیاست ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و همچنین توسعه مشارکت مردمی را از سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی فعالیت‌ها پرمخاطب‌ترین دستگاه کشور است و یک وزارتخانه قادر به اداره تعلیم و تربیت نیست آموزش و پرورش باید همه را درگیر کند و اگر همه درگیر شوند کیفیت آموزش و همچنین عدالت آموزشی به تدریج توسعه می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین امسال برای مدرسه‌سازی 800 میلیارد تومان تعهد سپردند گفت: تمام امید ما این است که در برنامه ششم عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود چرا که زیرساخت منابع انسانی را تشکیل می‌دهد.

در این مراسم همچنین از صندوق توسعه عدالت آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و رئیس کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز