خبرگزاری کار ایران

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی:

کسانی که بدون ویزا به عراق رفتند، به مشکل می‌خورند/تطبیق چهره افرادی که به کشور بازمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۶۶۵

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا درباره خروج تعدادی از زائران بدون داشتن ویزا از مرز، گفت: معدود کسانی که بدون روادید وارد عراق شده‌اند حین برگشت به کشور دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش ایلنا، سردار محمدجواد‌زاده کمند که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، درباره اینکه آیا خروج زائران بدون گذرنامه یا ویزا از مرز صحت دارد؟ اظهار داشت: خروج از مرز تنها به وسیله گذرنامه معتبر و ویزا امکان پذیر است به طور کلی سه دسته از زائران به مرز مراجعه کردند که یک گروه گذرنامه و ویزا داشته و آن را به شکل فردی یا گروهی دریافت کردند که مشکلی در ترددشان وجود ندارد؛ گروهی دیگر نیز فاقد ویزا بودند که با بازگشت به مراکز مربوطه نسبت به اخذ ویزا اقدام کرده و گروه سومی نیز بودند که ویزا یا گذرنامه نداشتند.

وی ادامه داد: تا روز شنبه این هفته کسانی که نسبت به دریافت ویزا اقدام کرده بودند بدون مشکل خاصی از مرز عبور کردند. در روز شنبه نیز در مرز مهران طرف عراقی از ورود افرادی که دارای ویزای ورودی بودند ممانعت کرده و این افراد به مرز مهران بازگشتند که همین موضوع سبب افزایش جمعیت تا روز یکشنبه شد و در این بین تعدادی از افراد فاقد گذرنامه که البته جمعیتشان زیاد نبود نیز وارد شدند.

صدور ۵. ۱میلیون ویزا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین درباره اینکه آیا تعداد قلیلی که بدون ویزا وارد عراق شده‌اند، هنگام بازگشت مشکلی نخواهند داشت؟ گفت: در هنگام بازگشت به کشور نیز مدارک این افراد در کشور عراق کنترل شده و آنان بدون شک دارای مشکل خواهند شد که ما درحال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا در این مورد به تفاهماتی برسیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود مرز مهران مسدود شده است، گفت: در حال حاضر بازگشت زائران آغاز شده و از روز گذشته ۲۷ هزار زائر به کشور بازگشتند؛ بنابراین خروج همین تعداد زائری که در مرز مهران هستند زمان‌بر است و توصیه ناجا به آنان این است که از دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه نسبت به تردد اقدام کنند.

زاده کمند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ناجا آمادگی لازم برای شرایط غیرعادی احتمالی در مرز را دارد یا خیر؟ گفت: دستورالعمل‌های لازم در این خصوص تدوین شده و وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده است ضمن اینکه در کشور عراق نیز ستاد اربعین ایران که مسئولیت آن برعهده سفیر کشورمان است پیش بینی‌های لازم را برای حوادث احتمالی در خاک این کشور نیز داشته است البته ما امیدواریم که اتفاقی رخ ندهد و تا به این لحظه نیز با حضور موثر نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی هیچ مشکل خاصی در سه پایانه مرزی نداشتیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی همچنین از ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها از ایلام و دهلران به سمت مهران خبر داد و بر این موضوع تاکید کرد که  خروج بدون ویزا و گذرنامه از مرز امکان پذیر نیست.

وی با بیان این مطلب که از عصر روز چهارشنبه بازگشت به کشور افزایش می‌یابد، گفت:در این زمینه تمهیدات لازم پیش بینی شده و کنترل بار مسافران نیز انجام خواهد شد و همچنین با توجه به تطبیق چهره افرادی که وارد کشور می‌شوند ممکن است کمی این روند به طور بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز