خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی به ایلنا خبر داد:

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور / بارش باران، برف و وزش باد شدید در ایلام

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۰۲۹

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با اشاره به کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور؛ از بارش باران، برف و همچنین وزش باد شدید در استان ایلام در روز پنجشنبه ۱۲ آذرماه خبر داد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیش بینی وضعیت آب و هوای امروز و روزهای آینده کشور گفت: امروز در برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور بارش باران در پاره‌ای نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت و در مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز گستره این بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس غربی نیز می‌رسد که با نفوذ جریان‌های سرد شمالی در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران و برف شدت می‌گیرد و کاهش قابل ملاحظه دما و وزش باد شدید پیش‌بینی شده‌است.

این کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود و خلیج فارس نیز از بعداز ظهر فردا و طی روز شنبه مواج پیش‌بینی شده است؛ اظهار کرد: فردا بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور و به صورت پراکنده، در ارتفاعات زاگرس مرکزی را خواهیم داشت. روز شنبه بارش‌ها به سواحل دریای خزر محدود می‌شود و در بعد از ظهر نیز با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور در برخی مناطق نوار غربی کشورمان بارش باران رعد و برق، وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد به طوری که در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق کشور بین ۱۰ تا ۱۵درجه کاهش دما خواهیم داشت.

رفیعی توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و به تدریج افزایش ابر را داریم تا در اوایل شب بارش باران و در ارتفاعات، بارش برف و وزش باد را خواهیم داشت. بیشینه دمای تهران امروز ۱۴ درجه و کمینه دمای فردا صبح تهران ۸ درجه پیش‌بینی شده است.

این کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی در مورد وضعیت آب و هوای غرب کشور و مناطق تردد زائران افزود: ایلام امروز نیمه ابری است، بعد از ظهر بارش باران گاهی به همراه رعد و برق ودر ارتفاعات بارش برف را خواهد داشت، همچنین وزش باد در این منطقه شدید خواهدبود. فردا (جمعه) آسمان ایلام صاف می‌شود و تغییرات روند دمایی این استان بین ۱۲ و ۸ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز