خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

ارایه خدمات امدادی به بیش از ۴۶۰۰۰ زائر حسینی در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۳۰۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح جزئیات ‌امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران حسینی در ۱۳ روز گذشته، گفت: ۴۶ هزار و ۲۳۴ زائر از اول آذر ماه تا ساعت ۹ صبح امروز ۱۴ آذر، خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و علاوه بر درمان سرپایی ۱۰ هزار و ۳۰۰ زائر، ۷۷ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخ‌ساز با اعلام این خبر گفت: از ابتدای آذر تا ساعت ۹ صبح ۱۴ آذر ماه، ۵۶ هزار و ۶۱۱ زائر به پایگاه‌های ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، عنوان کرد: از چهارم آذر تا کنون، ۴۸ مورد عملیات جاده‌ای (ایلام ۳۷ عملیات، خوزستان ۴ عملیات، اصفهان یک عملیات، مرکزی دو عملیات، سمنان یک عملیات، مازندران یک عملیات، کرمانشاه یک عملیات و عراق یک عملیات) انجام شده و به ۴۴۵ حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.

چرخ‌ساز با اشاره به امدادرسانی به ۱۷۷ تن در این حوادث و ارائه خدمت به ۲۲۰ مصدوم این حوادث، عنوان کرد: بر این اساس ۷۸ مصدوم به صورت زمینی و هفت مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به علاوه ۱۷ تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای ۲۱ تن از مصدومان انجام شد.

۲۹۲ عملیات در ۷۲ ساعت گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به انجام ۲۹۲ مورد عملیات در ۷۲ ساعت گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۲۲ تن در حوادث آسیب دیده و ۷ هزار و ۸۵۶ تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

چرخ‌ساز با اشاره به نجات جان ۳۱۴ تن با تلاش ۷۲ ساعته امدادگران و نجاتگران، اظهار کرد: بر این اساس ۲۴۰ تن به مراکز درمانی منتقل و ۸۶۶ تن سرپایی درمان شدند.

وی به اسکان اضطراری ۲ هزار و ۶۰۰ تن اشاره و عنوان کرد: همچنین ۴۵ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی ۶۳ دستگاه آمبولانس، ۲۹ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، ۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز