خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

انحصار علوم انسانی در گروهی خاص، به ضرر کشور تمام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۹۷

وزیر اسبق علوم با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در رشته علوم انسانی در مدارس دولتی گفت: منحصر کردن علوم انسانی به گروهی خاص کاری غیرعلمی است که نتایج ضرر بخش آن متوجه کشور خواهد شد.

مصطفی معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با سیاستگذاری‌های جدید در حوزه آموزش رشته علوم انسانی در مدارس کشور گفت: من با هر نوع نگاه خاص مبتنی بر محدودیت و سوء‌ظن نسبت به علوم انسانی و علوم اجتماعی موافق نیستم.

وی با بیان اینکه در سطح آموزش عالی بسیاری از رشته‌ها را تعطیل کردند و محدودیت‌هایی برای آنها قائل شده‌اند، ادامه داد: هر نوع تصمیم در این حوزه، باید توسط جمعی از شاخص‌ترین اساتید و محققان و پس از مدت‌ها کار کردن بر روی آن با نگاهی مثبت و باز گرفته شود.

وزیر اسبق علوم اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی باید هم از نظریات جهانی استفاده شود و هم بر مبانی اعتقادی ملی و بومی ما توجه شود و بر چنین اساسی باید سیاست‌های این حوزه تدوین شود.

رئیس هیات امنا موسسه پژوهشی رحمان افزود: اینکه علوم انسانی تنها در دست افرادی خاص باشد و منحصر به یک فرد خاص شود و بدون اطلاع‌رسانی کافی و با عجله برای آن تصمیم‌گیری شود، کاری غیرعلمی است که  نتایج آن به ضرر بخش علمی کشور  و مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز