خبرگزاری کار ایران

با حضور ابتکار صورت گرفت؛

تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۱۴۹

پژوهشگران و فناوران بر‌تر سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محفاظت محیط زیست برگزار شد مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت پژوهش و کسب علم گفت: هر ۱۸ دقیقه یک علم به علوم دنیا اضافه می‌شود بنابراین نباید از دنیا عقب بمانیم و این مسئله نیازمند تلاش بیشتری در عرصه پژوهش است.

وی افزود: پژوهش در تمام بندهای ابلاغی سیاست کلی محیط زیست گنجانده شده و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه‌ای دارند زیرا بدون داشتن اطلاعات علمی و پژوهش نمی‌توان تصمیم‌های صحیح اتخاذ کرد.

وی درباره اعتبار پژوهشی در کشور گفت: سال ۹۲ وزارت علوم تحقیقات و فناوری نامه‌ای از مجلس دریافت کرد مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای اقدامات پژوهشی صبر کنند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود زیرا بودجه کنونی جوابگوی نیازهای پژوهشی نبود.

مظاهری ادامه داد: همچنین نامه‌ای به دکتر روحانی ارسال شد مبنی بر افزایش بودجه‌های پژوهشی که منتظر هستیم تا امضا شود که امیدواریم با این کار پژوهش دوباره جدی گرفته شود.

وی گفت: اکنون از برنامه هزاره عبور کرده‌ایم و وارد اهداف کلان شده این بنابراین باید علم و پژوهش‌ها کاملا به روز باشد تا به نییجه مطلوب دست یابیم.

همچنین صدرالدین علیپور مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست در دنیا یک موضوع فرابخشی است و به تمام حوادث و اتفافات در دنیا مرتبط است.

وی افزود: سالانه مبلغ زیادی در حوزه درمان هزینه می‌شود که اگر این میزان اعتبار را برای حفظ محیط زیست و تقویت ارکان زیستی مانند آب، خاک و هوا هزینه کنیم قطعا از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری خواهد شد که این کار نیازمند توان علمی بیشتری در سازمان محیط زیست است.

علیپور تاکید کرد: انتظار می‌رود که توجه دولت به حوزه پژوهش‌های محیط زیستی جدی‌تر باشد.

 در این مراسم ۱۷ پژوهشگر و ۳ استان بر‌تر معرفی شدند.

حسن اکبری حوزه فعالیت در زمینه پژوهش محیط زیست طبیعی تنوع زیستی، اعظم حبیبی فعال در زمینه مدلسازی عددی و ریاضی منابع طبیعی و محیط زیست با نرم افزار MATLAB، مدلسازی تغییرات اقلیمی با نرم افزار lars، مدل آب زیرزمینی و شبیه سازی حرکت آبهای شور، شبیه سازی و پیش بینی پارامترهای اقلیمی و هیدرولوژیکی با مدل‌های هوش مصنوعی معرفی و تقدیر شدند.

اصغرمبارکی فعالیت در زمینه مطالعه و تحقیق بر روی گونه‌های مختلف خزندگان و به صورت تخصصی و ویژه گونه‌های در معرض تهدید تمساح مردابی و لاک پشت‌های دریایی در سطح ملی و بین المللی، ثبت یک گونه جدید مار در کشور و فرهاد حسینی طایفه دارای دکترای مدیریت حیات وحش و فعال در این زمینه، الهام آبتین برنده جایزه پیشگامی در حفاظت IUCN و قهرمان تالابی ۲۰۱۵، علیرضا کامل‌زاده فعال در زمینه برنامه ریزی و طراحی مدل جدیدی از تلفیق علم اقتصاد و علم محیط زیست، مهدی زارع فعال در زمینه کنترل بیولوژیک و پرورش حشرات مفید و تحقیق بر روی کفشدوزک‌ها به عنوان مهم‌ترین شکارگرهای موجود در طبیعت تجلیل شدند.

اعظم سادات طباطبایی فعال در زمینه سنجش فلزات، مطهره عابدینی فعال در بخش مدیریت محیط زیست دریایی، مجید وفادار دارای مقاله علمی ترویجی و۸ مقاله علمی ملی و بین المللی، حمید رضا جاوید زیست‌شناس، فاطمه رضایی پیرزمان فعال در زمینه آلودگی محیط زیست دریا، حسین عابد کلیشمی فناور بر‌تر و طراح سامانه پایش واحدهای تولیدی و خدماتی و صنعتی و مدیریت برخط و روز آمد معرفی و تجلیل شدند.

همچنین ادارات کل محیط زیست استان خوزستان با ۱۵ طرح پژوهشی انجام شده، ۲۰ پایان نامه مورد حمایت، ۲۰ مصوبه شورای پژوهشی، استان هرمزگان با ۹ طرح پژوهشی انجام شده، ۱۸ پایان نامه مورد حمایت و ۸ مصوبه شورای پژوهشی، استان گلستان با ۷ طرح پژوهشی انجام شده، ۲۰ پایان نامه مورد حمایت و ۸ مصوبه شورای پژوهشی و استان قروین به عنوان اداره کل بر‌تر در حوزه فناوری معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز