خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

موضوع مدیریت واحد شهری به مجلس ارسال شود/مجلس 2 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار دهد

رئیس شورای عالی استان‌های گفت: در نگاه حاکمیتی مجلس و همه مدیران باید شوراباور باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا بصیری‌پور در جلسه امروز (26 آذرماه) شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت هفته وحدت به پایان یافتن موضوع PMD در صحنه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این موضوع حقانیت جمهوری اسلامی ایران در صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود و نیز بی‌اساس بودن ادعاهای دروغین که در این خصوص مطرح شده بود را اثبات کرد.

وی با اشاره به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و درایت رئیس جمهور و تیم هسته‌ای در این خصوص اظهار کرد: این پیروزی را به ملت عزیزمان تبریک می‌گوییم.

بصیری‌پور با اشاره به ابطال 12 قطعنامه پیشین شورای حکام و برائت ایران از اتهامات و به دنبال آن لغو تحریم‌ها اظهار کرد: این موضوع فصل جدیدی را در مسیر اجرای برجام قرار می‌دهد که حتماً این مسیر، مسیر خوبی خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه پایان اتهام‌زنی علیه ایران استقبال جهانی را به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی با تدابیر حکیمانه رهبری و تلاش‌های دولت خدمتگزار مسیر خوبی را طی می‌کند و پشتیبانی ملت ایران را همواره به دنبال داشته است.

وی ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در جهان و به ویژه درنیجریه و یمن بیان کرد: امیدوارم ملل مسلمان جهان بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند که این موضوع از طریق همدلی و همزبانی و طی مسیری که اسلام برای همه ما مشخص کرده، ممکن است.

بصیری‌پور با تاکید بر اینکه از امروز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان شروع می‌شود، اظهار کرد: این مجلس متشکل از فقهای واجدالشرایطی است که براساس اصل 107 قانون اساسی در انتخاب عالی‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش می‌کنند که در این میان مشارکت مردم در انتخابات حائز اهمیت فراوانی است.

وی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که آغاز ثبت نام آن از روز بیست و هشتم است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: براساس قانونی که اخیراً توسط مجلس تصویب شده چنانچه اعضای شوراهای شهر و روستا بخواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند باید از عضویت در شورا استفعا دهند. این در حالی است که براساس قانون قبلی اعضای شوراهای شهر و روستا می‌توانستند برای عضویت در مجلس شورای اسلامی در منطقه‌ای به غیر از حوزه انتخابیه خود ثبت نام کنند لذا در این دوره نیز تا اجرایی شدن این قانون اعضای شورای شهر و روستا می‌توانند در منطقه‌ دیگری ثبت نام کنند.

وی با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی زیباترین جلوه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی و عالی‌ترین نهاد قانونگذاری است، اظهار کرد: شکل‌گیری مجلسی کارآمد و متخصص که در شرایط کنونی بتواند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی درخصوص تحقق مسائل مختلف و به ویژه مسائل اقتصادی با استفاده از راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و کمک دولت گام موثر بردارد از اهمیت برخوردار است.

بصیری‌پور با بیان اینکه مجلس دهم باید در جهت ارتقای جایگاه واقعی شورا قدم بردارد، عنوان کرد: درخواست ما این است که مجلس درجهت رفع مشکلات شوراها قدم بردارد زیرا در نگاه حاکمیتی مجلس و همه مدیران باید شوراباور باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اگر بتوانیم مجلس فعلی را به این نتیجه برسانیم که موضوع دو درصد مالیات برارزش افزوده را خارج از نوبت در دستور کار قرار دهند؛ خوب است. در طی جلساتی که با ابوترابی داشته‌ام مشخص شد فضای خوبی در این خصوص وجود دارد و امیدوارم این موضوع پیش از مجلس نهم رای بیاورد.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها در برخی از سایت‌ها در خصوص انتخابات مجلس از الان شروع شده است، تاکید کرد: باید فضای انتخابات سالم باشد.

بصیری‌پور افزود: شعار اصلی ما پویایی شورا در جهت رسیدگی به جایگاه واقعی خود با استفاده از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی است که این کار با کمک دولت و براساس شوراباوری صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به لایحه مدیریت واحد شهری گفت: به نظرم دولت به راحتی تن به این کار نمی‌دهد زیرا براساس این لایحه اختیارات دولت در بسیاری از شهرها کاهش می‌یابد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برخی از وزرا صراحتاً با لایحه مدیریت واحد شهری مخالفت کرده‌اند، گفت: امیدوارم این لایحه به طرح تبدیل شده و به جای دولت ازطریق شورای عالی به مجلس ارسال شود.

کد خبر : ۳۳۰۴۹۵