خبرگزاری کار ایران

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها؛

ثبت رتبه دوم حوادث جاده‌ای برای فارس/ منتظر خبر فرورفتن شهرهای استان باشید

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۵۰۳

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: کشاورزی استان فارس به دلیل خشکسالی و تحریم‌های ظالمانه حال و روز خوشی ندارد و کشاورزی این استان در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد احمدی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (26 آذرماه) شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه متاسفانه جنگ‌های زرگری سیاسیون در شورا رخنه کرده و دائماً خود را از دیگری برتر می‌نماییم، گفت: باید قدر موقعیت خویش را بدانیم و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم به رسالت اصلی خویش برسیم و هرکدام که چاره‌ای داریم برای ارتقای شورا به کار بندیم تا به نتیجه اصلی که همان حقوق مردم و جامعه است، برسیم.

وی با اشاره به وجود مصوبات، لوایح و طرح‌هایی در شورا که تنها به تصحیح کلمات و وصل و پینه‌‌هایی در نص قانون و مواد قانون تشکیلات می‌پردازند، ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم هرچه زودتر مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها تقویت شده و از وجود کارشناسان و مشاوران خبره استفاده کنیم.

احمدی در ادامه با اشاره به مشکلات استان پهناور فارس اظهار کرد: استراتژیک‌ترین مشکل این استان مربوط به حوزه راه و راهسازی است زیرا استان فارس از نظر حوادث جاده‌ای در رده دوم کشوری قرار دارد که دلیل آن گستردگی استان و وجود راه‌های قدیمی و پرخطر است که طی سالیان توجهی به نوسازی و ترمیم نقاط حادثه‌خیز آن نشده است.

وی ادامه داد: شاید بهترین راه‌حل برای این مشکل احداث و گسترش هرچه سریع‌تر شبکه ریلی استان و به خصوص شبکه ریلی شمال به جنوب و اتصال به استان بوشهر باشد. لذا از وزیر راه و شهرسازی استدعا دارم در خصوص تسریع در انجام عملیات اجرایی دستورات لازم را صادر کند.

نماینده استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس قطب کشاورزی کشور به ویژه درمحصولات زراعی است، عنوان کرد: این روزها کشاورزی استان به دلیل خشکسالی‌ها و تحریم‌های ضالمانه غرب حال و روز خوشی ندارد و کشاورزی استان و به تبع آن کشاورزان در حال نابودی و مهاجرت به شهرها هستند. لذا از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم هرچه سریع‌تر فکری به حال کشاورزی استان فارس کند چراکه اگر وضع به همین منوال باشد به زودی باید منتظر یک فاجعه بیکاری و اقتصادی در استان فارس باشیم.

احمدی با اشاره به شکافتن زمین درنقاط مختلف استان فارس خاطرنشان کرد: باتوجه به گزارش کارشناسان و زمین‌شناسان علت اصلی این موضوع برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است که هر روز نیز رو به گسترش است.

نماینده استان فارس تاکید کرد: با ادامه این روند دیری نخواهد گذشت که خبر فرورفتن شهرهای استان را مخابره کنند لذا از وزیر نیرو تقاضا دارم هرچه زودتر در راه هدفمند کردن برداشت آب در استان قدم بردارند و از ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع می‌خواهم با توجه به نامنظم شدن بارش باران و برف در استان و جاری شدن سیلاب‌های فصلی و هدر رفتن آب‌های سطحی گذر و تخریب طبیعت؛ هرچه سریع‌تر در جهت تامین اعتبار کافی جهت ساخت و ایجاد حوضچه‌های تغذیه مصنوعی (طرح آبخیزداری) اقدام کنند.

احمدی با یادآوری اینکه استان فارس یکی از استان‌های مهم تولیدکننده گاز در کشور است، گفت: این استان سهم بسزایی در تولید این انرژی پاک و تولید ناخالص ملی حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی دارد. لیکن جای گسترش بیشتری در این صنعت وجود دارد و لازم است شرکت ملی گازایران و شرکت پتروشیمی ایران اقدام به ظرفیت‌سازی در استفاده بهینه از این منابع خدادادی کرده و وزارت نفت هرچه سریع‌تر نسبت به احداث و تکمیل پروژه‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های تولید بنزین در استان اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز