خبرگزاری کار ایران

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها:

سیلاب بیش از هزار میلیارد به ایلام خسارت زده است

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها گفت: اداره منابع طبیعی استان ایلام زمین‌های کشاورزی مردم را از آنها گرفته و مردم را مجبور به کوچ اجباری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله بیگی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها درخصوص مشکلات استان ایلام گفت: جنگ در استان ایلام به علت وجود راه‌های نامناسب هنوز به اتمام نرسیده است. آیا ارزش مردم این استان به اندازه یک کیلومتر آزادراه و بزرگراه نیست؟ از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که برای سهولت تردد زائرین عتبات عالیات چاره‌اندیشی کرده و ساخت مسیری با مسافت 70 کیلومتر در این منطقه را در دستور کار قراردهد.

وی با بیان اینکه صنعت و معدن در استان ایلام تعطیل است، ادامه داد: وزیر بهداشت در سفر خود به شهرستان‌های استان ایلام قول احداث بیمارستانی را با اعتبار تخصیص یافته به مردم داد اما با توجه به مشکلات فی‌مابین زیرمجموعه وزارت بهداشت با دستگاه‌های اجرایی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و ناامیدی در دل مردم جولان می‌دهد. لذا تقاضا می‌کنم وزارت بهداشت این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

بیگی با اشاره به معضلات مرتبط با کشاورزی در استان ایلام گفت: اداره منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی با قدمت 40 سال را از صاحبان آن خلعیت کرده که به دلیل این موضوع مردم مجبور به کوچ اجباری شدند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر مشکل آب شرب این استان اظهار کرد: به دلیل این موضوع مردم مجبورند برای تامین آب شرب خود به چشمه‌های قدیمی روی بیاورند. این در حالی است که طرح آبرسانی به استان مدت هشت سال است که مورد مطالعه قرار نگرفته است. لذا سوال من این است این طرح چه زمانی عملیاتی خواهد شد.

بیگی با اشاره به ورود سیلاب‌ها طی چند روز گذشته به استان ایلام گفت: این پدیده بیش از هزار میلیارد به استان ایلام خسارت زده است لذا از نوبخت (معاون رئیس جمهور) خواهش می‌کنم جهت تخصیص ارتباط برای رفع مشکلات معابر، خیابان‌ها و پل‌های ارتباطی دستورات لازم را صادر کند.

کد خبر : ۳۳۰۵۰۵