خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

رتبه نخست هلال احمر ایران در تعداد داوطلبان

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۵۳۰

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امروز فعالیت های داوطلبانه افتخار دولت ها و ملت ها شده است افزود: عدم جهت گیری های سیاسی، چترهلال احمر را جهانی کرده است.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در مراسم تجلیل از اعضای داوطلبان، خیرین و واقفان جمعیت هلال احمر قم که در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد ضمن تبریک ایام ربیع الاول و میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص)، گفت: امروزه تمامی دولت ها و حکومت ها خدمات داوطلبانه را قدر می دانند.

وی ادامه داد: هزاران سال قبل حضرت امام سجاد (ع)سلامت معنوی را مطرح کردند و این موضوع در حال حاضر در محافل علمی به آن پرداخته می شود و موضوع اصلی بسیاری از کنفرانس ها شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص انجام فعالیت های داوطلبانه در سطح جامعه گفت: افرادی که کار داوطلبانه انجام می دهند در وهله نخست به خود خدمت می کنند و این میزان از رضایت جز با بخشندگی و محبت به دیگران امکان پذیر نیست.

ضیائی با اشاره به اینکه خدمات داوطلبانه در جامعه بازتاب گسترده ای دارد،در ایجاد سرمایه اجتماعی موثر است، تاکید کرد: انجام خدمات داوطلبانه به صورت منظم و مستمر باعث تزریق محبت به جامعه می شود؛ علاوه بر آن کاهش آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، خدمت بی منت وبدون توجه به پاداش و دستمزد باعث می شود تا پیوستگی و انسجام افراد در جامعه افزایش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه فردی که فعالیت های داوطلبانه انجام می دهد، هیچ گاه به همنوع خود آسیب نمی رساند، تاکید کرد: ترویج فرهنگ داوطلبی در ارتقا سلامت اجتماعی بسیار موثر است.

ضیائی در خصوص تفاوت خدمت داوطلبانه و خدمت موظف، تصریح کرد: نوع خدمات داوطلبانه با خدمات موظف، متفاوت است و خدمت داوطلبانه بی نقص انجام می شود.

وی یادآور شد: خدمات داوطلبانه جلوه های مختلفی دارد که از جمله آن می توان به انجام خدمات داوطلبانه با صرف زمان، تجربه، شغل و حرفه اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص نقش تاثیرگذار و مثبت دولت ها در جامعه به وسیله خدمات داوطلبانه بیان کرد: هرچه ترویج فعالیت ها و خدمات داوطلبانه رواج یابد، تاثیر آن هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی بسیار موثر خواهد بود و اینچنین جامعه ای همیشه پرنشاط و پویا خواهد بود.

وی به مردم نهاد و عام المنفعه بودن جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 190 کشور، عضو فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هستند و صلیب سرخ و هلال احمر به نهادی غیر قابل چشم پوش تبدیل شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه 17 میلیون داوطلب جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان مشغول به ارائه خدمات داوطلبانه هستند، اذعان کرد: داوطلبان صلیب سرخ و هلال احمر با انجام میلیون ها ساعت فعالیت و خدمات داوطلبانه، بستری برای بشردوستی و مهربانی ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: از 17 میلیون داوطلب فعال در سراسر دنیا، 2 میلیون نفر در ایران فعالیت می کنند و این تعداد داوطلب، نشان از علاقه مندی مردم ایران به انجام فعالیت های داوطلبانه دارد که بایستی، زمینه فعالیت های داوطلبانه در کشور فراهم شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بایستی برای جذب و نگه داشت داوطلبان مدل سازی کرد، گفت: لازم است با ایجاد زمینه های لازم، داوطلبانه را حفظ و در جهت افزایش تعداد نیروهای داوطلب اقدامات لازم را انجام داد و این از وظایف و برنامه های جدی هلال احمر است.

وی در خصوص ارائه آموزش های تخصصی به داوطلبان هلال احمر، اظهار داشت: بایستی در این زمینه به فراخور استعداد افراد داوطلب، ارائه آموزش های تخصصی در دستور کار قرار گیرد، البته حمایت های قانونی از خدمات داوطلبانه نیز می تواند بسیار موثر باشد.

ضیائی به گستره وسیع چتر هلال احمر اشاره کرد و یاداور شد: هلال احمر انگیزه ای جز خدمت ندارد و فعالیت های سیاسی در این نهاد مردمی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی هیچ جایگاهی ندارد و این مهم باعث شده تا گستره چتر هلال احمر بسیار وسیع باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه، ماموریت و اولویت نخست جمعیت هلال احمر امداد و نجات است، تاکید کرد: ارائه خدمات امداد و نجات در سراسر کشور تنها با استفاده از کارکنان جمعیت هلال احمر مقدور نیست و در حال حاضر ماموریت های امداد و نجات در جاده ها توسط نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می شود و این مایه مباهات و افتخار جمعیت است که مهم ترین ماموریت هلال احمر با خدمات داوطلبانه انجام می شود.

وی ابراز کرد: پزشکان داوطلب هلال احمر نیز در اقصی نقاط کشور و حتی آنسوی مرزها به ارائه خدمات داوطلبانه می پردازند و نمونه ای از آن ارائه خدمات امدادی و درمانی تیم های پزشکی هلال احمر در عتبات عالیات به زائران اربعین حسینی بود.

محمد گلفشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های همه جانبه دکتر علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی و مهندس صادقی؛ استاندار قم به عنوان داوطلبان وا حامیان جمعیت هلال احمر، گفت: در سال جاری 50 سرویس جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه شد.

وی تصریح کرد: فعالیت های تیم های پزشکی هلال احمر در موکب حضرت معصومه(س) در کربلای معلی نیز از جمله اقداماتی بود که مورد تقدیر هموطنان واقع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز