خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد؛

تصویب 34 طرح طی 11 ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۵۴۸

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: مادامی که نظام شهرداری‌ها به خودکفایی نرسد، نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگارا یلنا، غلامرضا بصیری‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی 14 سال گذشته تنها 66 مصوبه طرح و لایحه بررسی شده است، گفت: این در حالی است که طی 11 ماه اخیر 34 مصوبه در شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته که این میزان رشد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که طی یک سال 50 درصد کارهای 14 سال گذشته را انجام داده‌ایم و در یک سال برابر هفت سال گذشته کار انجام شده است.

وی در خصوص مصوبات امروز شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه امروز 4 مصوبه در شورای عالی استان‌ها داشته‌ایم به طرح آیین‌نامه سازمانی و تشکیلاتی شوراهای اسلامی کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح خدمات دبیرخانه‌ها و شوراهای سراسر کشور مشخص می‌شود.

بصیری‌پور همچنین از تشکیل طرح تجارت فرهنگی یا تجاری‌سازی در فرهنگ خبر داد و گفت: براساس این طرح موضوع حمایت از فرهنگ بومی باید مدنظر قرار گیرد زیرا بازارها و بازارچه‌های بومی در سراسر کشور وجود دارد که به نظام شهرداری‌ها کمک می کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با اشاره به تصویب طرح کنترل مکانیزه گواهی معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها بیان کرد: برخی وسایل نقلیه حتی زمانی که صفر هستند؛ مشکلاتی دارند که مردم با آن درگیر هستند.

وی افزود: مجلس در سال‌های گذشته موضوع انجام معاینه فنی هر دو سال یک بار را به پنج سال تبدیل کرد که دراین طرح پیشنهاد دادیم معاینه فنی دوباره به دو سال بازگردد.

بصیری‌پور همچنین با بیان اینکه طرح شیوه‌نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت خاطرنشان کرد: نظام شهرداری‌ها مادامی که به خودکفایی نرسد نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز